|
|
|
|
Kentli erkeklerin bakım profesörü
İşadamlarının kuaförü Şükrü Dudu, metroseksüelliğin yerine yeni bir kavram yarattı. Bakımlı erkekleri 'city man' olarak tanımlayan Dudu, "Metroseksüelliği hâlâ eşcinsellikle karıştırıyorlar" dedi.
Erkeklerin manikür, pedikür, cilt bakımı ihtiyaçlarının artması, erkek berberlerini de yeniliğe yöneltiyor. Uzun yıllardan beri bakımlı kent erkeklerinin vazgeçilmez adresi olan 'Şükrü Dudu Barber's Club', yurt dışından gelen Pedikür SPA'ları, elektronik berber koltukları, açılıp kapanan saç yıkama lavabolarıyla adından söz ettiriyor.
MÜŞTERİLERİ ÜNLÜ Bakım yaptırmak için gelen müşterilerin en az dört saatini geçirdiği salonda, manikür, pedikür, cilt bakımı, sırt bakımı, masaj ve solaryum gibi pek çok hizmet sunuluyor. Baba mesleği olan berberliği en iyi şekilde yapmak için çalışan Dudu'nun müşterileri arasında hemen hemen tanımadığımız kimse yok. Ünlü sanatçılardan tanınmış işadamlarına kadar pek çok kişiye yıllardır hizmet veren Dudu'nun ünü Ankara'ya kadar ulaşmış. Ankara'daki bürokratlar dahi saç kestirmek ve bakım yaptırmak için Şükrü Dudu'ya geliyor.
HEPSİ ŞEHİR ERKEĞİ 7 yıldır Levent'teki salonunda hizmet veren Dudu, müşterilerinin stres atmalarını sağladıklarını belirterek şunları anlatıyor: "Metroseksüelliğe halen Türkiye'de iyi bakılmıyor. Özellikle bazıları metroseksüelliği eşcinsellik olarak algılıyor. Oysa benim müşterilerimin çoğu evli işadamları. Bunlar çok yanlış düşünceler. Bizim amacımız sağlıklı yaşam ve bakım. Bu nedenle ben, kendine bakan erkeğe takılan bu metroseksüel ismini 'city man' (şehir erkeği) olarak değiştirmek istiyorum."
BAKIM 200 MİLYON Son dönemlerde erkeklerin kadınlardan daha çok kendilerine baktıklarını belirten Şükrü Dudu, müşterilerinin en az dört saatlerini salonda geçirdiklerini anlatıyor. Tüm bu hizmetlerden yararlanmak isteyen kişiler için ortalama ücretin 200 milyon lira olduğunu söyleyen Dudu şöyle devam ediyor: "Müşterilerimizin yüzde 90'ı kaşlarını aldırır. Ama kimse kadına benzemek için kaş aldırmıyor. En doğal haliyle kaşlarını düzeltiyoruz. Ayrıca her müşterinin özel manikür takım seti var. Bizim için sağlık ve hijyen çok önemli. Bütün müşterilerimle arkadaş, akraba gibiyiz. Bazen kimseyle paylaşmadıkları dertlerini bana anlatırlar. Müşterilerim benim arkadaşım, dert ortağım. Özel davetlerine, düğünlerine davet ederler. Bakımlar sırasında ise en çok borsadan sohbet edilir."
ÖRNEKLERİ BECKHAM Gençler de ünlülere benzemek için Dudu'nun kapısını çalıyor. Gençlerin en büyük özentisi ise David Beckham'a benzemek. Bu nedenle Dudu, sürekli imaj değiştiren ünlülerin saçlarını da takip ediyor. Çünkü ünlüler model değiştirdikçe, gençler de değişiyor. Gençler beğendikleri insanlar gibi görünmek için imaj değişikliği yaptırırken, Dudu'ya gelen işadamları ise eşlerinin yönlendirmesi sonucu saç modeli değiştiriyor.
SEDA ÇAKIR
|
|
|
|
|
|
|
|
|