Devlet, havalimanı işletmeciliğinden çıkıyor. 'Torba Yasası' tasarısında yapılan değişikle 6 havalimanı işletilmek üzere özel sektöre devredilecek.
Devlet, havalimanı işletmeciliğinden çıkıyor. 'Torba Yasa' olarak nitelendirilen tasarıda son dakika değişikliğiyle Devlet Hava Meydanları İşletmesi'ne (DHMİ) Trabzon, Bodrum-Milas, Dalaman, Adana, Kapadokya havalimanlarını işletmek üzere özel sektöre devir yetkisi verildi. DHMİ'nin, doğrudan işletme faaliyetini üstlendiği 6 havalimanının özel sektöre kiralanması karşılığında her birinden 500 milyon dolarla 1 milyar dolar arası gelir elde edebileceği hesaplanıyor. Yani 500 milyon dolardan hesaplanırsa devlet 3 milyar dolar kaynak yaratacak. Gaziantep, Erzurum, Erzincan, Kayseri, Diyarbakır gibi havaalanları da görece yüksek yolcu ve uçak trafiğiyle dikkat çekiyor. Bu alanları kiralamak üzere yapılacak ihalelerin de 'kıran kırana' çekişmeye sahne olması bekleniyor. Türkiye'de, 10'u havalimanı (24 saat esasına göre hizmet verir) 24'ü havaalanı toplam 34 meydan bulunuyor. Atatürk ve Antalya havalimanları, yapişlet- devret (YİD) modeliyle kuruldu ve özel sektör tarafından işletiliyor. Esenboğa Havalimanı'nın işletmesi de özel sektöre devredildi. Bu havalimanının inşaat çalışması sürüyor. İzmir Adnan Menderes Havalimanı'nı yap-işlet-devret (YİD) modeliyle kurup işletmek üzere açılan ihaleyi, Havaş-Bayındır ortaklığı kazandı. İhaleyle ilgili prosedür devam ediyor. Sahillerdeki kamu arazilerinin tersane yapımı için özel sektöre kiralanması modeli ise yeni bir tartışma başlattı. Torba Yasa'ya eklenen bir hükümle özel sektöre tersane yapımı için 49 yıllığına kiralanan arazilerdeki yatırımlara bir ayrıcalık tanındı.