kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
İletişim made in Korea...
Fanta, kazanmak için risk alıyor
'Buluşçuluk' cesaret ister
Eti sebat ederse bu iş olur
Yalın olan yılan hikayesine dönmez

İletişim made in Korea...

Roh Moo-hyunİletişimin böylesine, bütünsel iletişimin bu boyutuna, pes doğrusu. Bir Kore'dir gidiyor. Hem ne gidiş. Neredeyse bütün Kore firmaları verdikleri reklamlarla ülkelerinin liderlerine saygılarını sunuyorlar. Sunuş sanki organize. Reklam dili birbirine çok yakın. Tam sayfa reklamlarda bile milim sapma, ayrılık yok. İletişim mühendisliği diye bir kavram olsa ki bence mutlaka olması lazımherhalde Güney Kore Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Roh Moo-hyun'un seyahati üzerine kurgulanmış olan iletişim stratejisi ve uygulaması örnekler arasında baş köşeye otururdu.
Röportajlar ve verilen mesajlar ince mühendislik işi. Sanki onlar da reklamlarla uyumlu hale getirilmiş. Gazeteler, TV ve tüm diğer kanallar birbirlerini bölecek değil, çarpacak şekilde kullanılmış.
Cumhurbaşkanı'nın gelişi Hyundai'nin yatırımları odağında gerçekleşirken diğer Kore markaları, hiçbir kompleks yapmadan liderlerinin gelişini iletişim atağı olarak vesile bilmişler.
Sağlıklı bir iletişimden söz edebilmek için, uygulamanın "öncesi sırası sonrası"na yayılmasını gerektiğini Koreliler, Batı'ya öğretmeye karar vermiş olmalılar. Cumhurbaşkanı gelmeden aylar önce başlayan bilgilendirme temelli medya ilişkileri, olayın sırasında doruk noktaya tırmandırıldı; sonrasında ise belli ki bir anda kesilmeyecek. Yavaş yavaş soğumaya bırakılacak. Büyük başarı... Olan biteni iletişim boyutuyla heyecan ve merakla izlerken, bazı garip düşünceler takılıverdi kafama. İster istemez, uzmanların bizim liderlerimizin yurt dışı seyahatleri için hem liderimize duyulan saygının altını çizmek hem de ülkenin tanıtımına katma değer getirmek amacıyla iletişimi, kaç ay öncesinden başlayarak, hangi strateji, plan ve programla yürüttüklerini, iletişim başarısını nasıl ölçümlediklerini ve stratejileri bir sonraki seyahatte nasıl geliştirildiklerini düşündüm durdum...

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Doğurmak zor işmiş   / 10-04-2005
 Hoş geldin Effie   / 03-04-2005
 Algılamalar gerçektir...   / 27-03-2005
 İletişim kirliliğinden nasıl çıkılır?   / 20-03-2005
 İsviçreliler haklı olarak ölür...   / 13-03-2005
 Ver yârini ellere...   / 06-03-2005
 İletişim parayla değil bilgiyle yapılır   / 27-02-2005
 Arçelik'in sırtı yere gelmez   / 20-02-2005
 Turizm ve Kültür Bakanı'na açık mektup   / 13-02-2005
 Şaşmadan yaşamak zor   / 06-02-2005
ALİ SAYDAM
İletişim made in Korea...
İletişimin böylesine, bütünsel...
'Evlatlarım olmadan asla' dedi
Sevda Apanlar alkolik eşinden çok çekti. Altıncı kattan atılıp sakat...
Gürbulak'tan umut akıyor
Gürbulak Kapıkule'den sonra Türkiye'nin en büyük ikinci kapısı. Orta...
Yunan Harp Okulu'nda Türk Bayrağı'na hakaret
Yunan Harp Okulu'nda Türk Bayrağı'na hakaret
Yunan Harp Okulu'nun davetlisi olarak Atina'ya giden Türk askeri...
Denktaş'tan sonra Papadopolos kaygısı
Denktaş'tan sonra Papadopolos kaygısı
KKTC'de Denktaş döneminin sona ermesine karşılık Papadopulos'un...
IMKB
E: 23.853 D:% -2,81
DOLAR
S: 1,371 D:% 0,440
EURO
S: 1,766 D:% 1,030
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu