|
|
|
|
|
Projelerin hepsi yakın tarihte bitecek
|
|
İzmir Türkiye'nin gerçekten de batıya açılan penceresi, AB'ye en yakın kent. İzmir insanı, doğası, tarihi zenginlikleri, ören yerleri, ulaşılabilir limanı vesaire açısından son derece zengin bir kent. Ama ne yazık ki son 20-25 yıldır diğer kentlerin büyüme trendinin altında bir trendle gelişti. Yani o birdenbire büyüyen kentler düzeyinde gelişemedik. Bu kent bir liman ve ticaret merkezidir. Bu iki fonksiyonun mutlaka geliştirilmesi gerekiyor.Ayrıca kongreler şehri olmalıdır. Bizim en büyük projemiz ulaşım projesidir. Kent çevresiyle birlikte 4 milyon nüfusa ulaşmıştır. Sadece belediye otobüsleri ile ulaşımı sağlamak artık çağı dışı kalmıştır. Beş yıldır çalışan BornovaÜçyol metromuzu 11,5 kilometre kadar uzatıp Üçkuyular'a uzatıyoruz. Yani bütün yarımadayı daha modern bir sisteme kavuşturuyoruz. Ayrıca Türkiye'de ilk olabilecek başka bir yeniliğe de imza atıyoruz. Eski demiryolu hatlarını kullanarak sanayi bölgesinden havaalanına kadar ulaşım sağlayacağız. İzmir zaten kuzey güney istikametinde büyüyebilecek bir kent. Bu sistemle günde 550 bin yolcu taşımayı hedefliyoruz. Devlet demiryolları ile ortak bir şirket kurduk. Ve işletmesini de beraberce yapacağız. Böylece banliyö sistemi belediyeyle ortak bir yapıya bürünecek. Ayrıca Karşıyaka'ya da bir tünel yapıyoruz, TOKİ ile bir ortaklık çalışması yaptık beraberce 4200 konut inşa ediyoruz. Heyelan bölgesinde konaklayan vatandaşlarımızı oraya taşıyacağız. Projeleri yakın tarihte bitireceğiz.
|
|
|
|
|
|
|
|
|