British-American Tobacco (BAT) Türkiye Kurumsal İlişkiler Direktörü David Wilson, Türkiye'de gelecek yıllarda sigara tüketiminde azalma beklemelerine karşın, büyüklüğü ve konumu itibariyle Türkiye'nin kendileri açısından stratejik önem taşıdığını söyledi.
Wilson, Türkiye'nin şu anda sigara tüketimi açısından dünyadaki 7. en büyük pazar olduğunu kaydederek, bu durumun sigara üreticileri açısından Türkiye'nin önemini artırdığını ifade etti.
Dünyadaki sigara kullanım oranlarında yaşanan değişime dikkati çeken Wilson, ''Sigara tüketiminde Türkiye'ye baktığınızda son birkaç yıldır sabit bir çizgi var. Batılı ülkelerdeyse gözle görülür bir düşüş yaşanıyor. Dolayısıyla, ülkenin büyüklüğü itibariyle Türkiye, BAT için çok stratejik bir pazar'' dedi.
SİGARA TÜKETİMİNDE AZALMA BEKLENTİSİ Wilson,
sigara içmenin sosyal bir davranış olduğunu ve zaman içinde Türkiye'de de bu davranış modelinde değişimler olabileceğini ifade ederek, şunları kaydetti: ''Batılı ülkelerde sigara içmede yaşanan azalmada, birden fazla sosyal neden olduğunu düşünüyorum. Batılı ülkelerde özellikle son yıllarda medyada işlenen konular, sigara içilen yerlerde insanların dumana maruz kalması, sağlıklı yaşam formları gibi... Bu yüzden de batı ülkelerinde, sigara içmede bir düşüş var. Önümüzdeki yıllarda böyle bir trend Türkiye'de de başlayacak.''
Türkiye'nin AB sürecinin sigara sektörüne yansımasını da değerlendiren Wilson, AB süreci ya da üyeliğinin sigara sektörüne daha sıkı tedbirler getirmesini beklemediklerini ifade etti. Wilson, bu konuda hali hazırdaki düzenlemelerin bu işin çok sıkı olduğu bazı AB ülkelerinin bile ilerisinde olduğunu dile getirerek, ''Türkiye'de şu anda sigara konusunda gerekli her şey var zaten. O yüzden AB sürecinin sigara konusunda çok fazla etkisi olacağını düşünmüyorum'' dedi.
GELİŞEN PAZARLARA TÜRKİYE'DEN AÇILIM Türkiye'nin, pazar büyüklüğünün yanı sıra kendileri açısından gelişen pazarlara açılım konusunda da önemli olduğunu belirten Wilson, şöyle konuştu: ''Burada çok modern bir fabrikamız var ve geçen 3 yıl içinde gördük ki, bu fabrika çok iyi maliyetlerle çok kaliteli ürünler üretebiliyor. Türkiye'den ihracat yapmak diğer şirketlerle rekabet içinde olduğumuz hususlardan biri. Çünkü her uluslararası şirket buradan ya ihracat yapıyor ya da ihracat yapmak istiyor. Dolayısıyla bu da bizim rekabet etmemiz gereken alanlardan biri. Bugüne kadar bizim ihracata yönelebilecek kapasitemiz, imkanımız olamadı. Çünkü, ürettiğimiz her şeyi ülke içine pazarladık. Fakat bundan sonra, yaptığımız 50 milyon dolarlık yeni yatırımla birlikte, kapasitenin artmasıyla artık bunu da ciddi şekilde düşünebiliriz. Çevremizde gelişen pazarlar var ve bu komşu pazarlardan uygun paylar alabileceğimizi düşünüyoruz.''