Pendik'te 2001 yılında hizmete giren ve ilk yıllarında atıl olması nedeniyle eleştirilen Sabiha Gökçen Uluslararası Havaalanı'nı, iç ve dış hatlardaki tarifeli uçuşların artmasıyla bu yıl 9 ayda 610 bin yolcu kullandı.
İstanbul'un Anadolu Yakası ile çevre illerdeki 9.5 milyon nüfusa yönelik yolcu hedefi olan Sabiha Gökçen Havaalanı'ndan halen iç hatlarda 3 havayolu şirketi 10 noktaya, dış hatlarda da 2 havayolu şirketi 7 noktaya tarifeli uçuş gerçekleştiriyor.
Sabiha Gökçen Havaalanı Basın ve Halkla İlişkiler Müdürü Lerzan Özder, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2004 yılında 250 bin yolcunun kullandığı havaalanından, 2005'in ilk 9 ayında 610 bin yolcunun yararlandığını anlatarak, yıl sonu hedeflerinin ise 1 milyon yolcu olduğunu bildirdi.
2005
yılında Sabiha Gökçen Havaalanı'nı uçuş programına alan THY'nin 30 Nisan'da, Fly Air'in 18 Eylül'de, Pegasus'un da 1 Kasım'da iç hat uçuşlarına başladığını hatırlatan Özder, THY'nin Ankara, İzmir, Antalya, Adana, Trabzon, Bodrum, Diyarbakır, Kayseri ve Samsun'a haftanın her günü, Fly Air'in Trabzon'a haftada 4 gün, Pegasus'un ise Adana, Ankara, Antalya, Trabzon ve Van'a haftanın her günü uçuş düzenlediğini söyledi.
Pegasus Havayolları'nın tüm uçuşlarını İstanbul'da bu havaalanına kaydırma kararı aldığını vurgulayan Özder, dış hatlarda ise tarifeli uçuş yapan iki şirketten Germanwings'in Köln, Stutgart ve Berlin şehirlerine haftanın 3 günü yaptığı seferlere 28 Kasım'da Hamburg'u da ekleyeceğini kaydetti. Özder, Corendon Havayolları'nın da Amsterdam ve Brüksel'e haftanın 2 günü, Eindhoven'e ise her gün uçuş düzenlediğini söyledi.
TÜRKİYE'NİN İLK VETERİNER HUDUT NOKTASI THY tarafından Sabiha Gökçen Havaalanı arazisi üzerinde kurulması planlanan Hava Bakım Onarım ve Modifikasyon Merkezi'nin (HABOM) yapımı için hazırlık çalışmalarının sürdüğünü dile getiren Özder, ''Sabiha Gökçen Havaalanı'nda kurulmakta olan Türkiye'nin ilk Veteriner Hudut Noktası ana binasının yapımı da tamamlandı. Ocak 2006'da hizmete açılması planlanan tesisle canlı hayvan ve gıda ürünlerinin, Avrupa Birliği (AB) üyesi ülkeler ve Türkiye arasında kontrollü bir biçimde geçiş yapması amaçlanıyor'' dedi.
KLM'nin de kargo uçuşlarına Sabiha Gökçen Havaalanı'ndan başladığına dikkat çeken Özder, şunları kaydetti: ''Havayolu şirketleri, Sabiha Gökçen'in önemini artık biliyor. Ticari olarak da ulaşılabilirlik olarak da Sabiha Gökçen'i tercih ediyorlar. Havacılık şirketleri, uçuş noktalarını artırma çalışmaları yapıyorlar.''