|
|
Hem 'çekici' hem de 'doğru' ve 'başarılı'
Eğer bir reklam, görevi gereği ikna etmiyorsa, sıcak satışa davet etmiyorsa, algılamayı pozitif yönde değiştirmiyorsa, ne kadar çok konuşulursa konuşulsun bir şey ifade etmez. Günün sonunda reklam verenin parasıyla dans edilmiş olunur. Geçen hafta yazdığım ve keyifle izlediğimi belirttiğim İlhan Mansız'lı ve o şirin mi şirin kızlı Evy Lady reklamının etkisini merak ediyordum. Evy Lady Pazarlama Bölümü'nden Bianka Somer reklamın etkisi ile ilgili bir e-posta gönderdi: "Reklam yayınlanmaya başlayalı sadece 10 gün oldu ve ciddi derecede raf çekişlerinde artış var... Şimdiye kadar sadece 3 kişi bize geri ödeme talebinde bulundu; satış noktasından aldıkları ürünün üzerinde bulunan başvuru formunu doldurarak, boş ambalaj ve ürün satış fişinin orijinali ya da fotokopisi ile birlikte EVYAP'ın posta adresine göndermeleri yetiyor. Aynı gün içinde tüketicilerin talebi dikkate alınarak belirttikleri banka hesaplarına paraları havale yapılıyor. Geri ödeme garantisi verirken %1, %3, %5 geri dönüşüm olma ihtimalini hesaplamıştik. Ancak %1 bile dönüşüm olmadığını görmek bu ürüne güvenmekte ne kadar haklı olduğumuzu bize bir kez daha göstermiş oldu." diyor. İşte şimdi sadece 'güzel', 'sempatik', 'çekici' değil; aynı zamanda başarılı, doğru, iyi reklamdan söz edebiliriz. Tebrikler...
|