|
|
Herkesin beklediği kitap
Kitaplar çıkarken, kitap promosyonlarına büyük çabalar harcanır... Kitabı basanlar, kitabı sattırmak için promosyonlar yaparlar... Ürünün tanıtımı, çoğu zaman ürünün kendinden öne geçer. Bilboard'lardaki resimler, raflardaki kitapları sollar geçer... Gazetelere yansıtılan promosyon tartışmaları, ürünün içeriğini deler geçer... Kitap ürün olmaktan çıkıp mal haline dönüştükçe, çarklar başka türlü işler. Reklam ve promosyon kampanyaları, içeriğin önüne geçer...
*** Her kitap tanıtımında bu yollara bolca başvurulur... Kitap endüstrisi artık bu yollarla yaşar... Ama bazı kitaplar vardır ki, tanıtımına gerek yoktur... Kendi talebini kendi yaratır... Kendi talebini kendi yaratırken, daha çıkmadan çıkmış gibi kapışılır... Beklerken sabırsızlanılır... Çıkmadan her gün kitabevlerinden sorulur... Kitaba duyulan ihtiyaç, sanal promosyon çabalarını aşar... Beklenti, promosyonsuz gerçekleşir... Susan Miller, 'Burçlar ve 2005' isimli kitabını yazdığında, onu okuyanların büyük çoğunluğu, "Ne yazdıysa doğru çıktı" dediler... 2005'i görenler, merakla 2006'yı beklediller... Susan Miller'in 'Burçlar ve 2006' kitabını her gün kitapçıdan sorar oldular... 2006 başlayalı 1.5 ay oldu, halen kitabevinden ses seda çıkmadı. Susan Miller'in 3 burcu daha henüz yayınevine teslim etmediği konuşuldu Şimdi merakla herkes '2006 ve Burcunuz' kitabını bekliyor. 2006 bitmeden, 2006'da başına neler geleceğini öğrenmek istiyor. Hayatı öncesinden kavramak istiyor... Kavrarken, kahinleri okuyup, mutluluğu yudumlamak istiyor... Kitap daha ortaya çıkmadan, çıkmış gibi yenip yutulmak isteniyor...
|