kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Dünya Kupası
   Son Dakika
   News in English
  » Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Kültür Sanat
   Turizm Rehberi
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
'Genç' Kristal Elma yakışır...
Futbol ayakla değil yürekle oynanır..

Futbol ayakla değil yürekle oynanır..

Dünya Kupası sadece takımların değil spor ürünleri markalarının da mücadele alanı olmuştur. FIFA 2006'nın da resmi sponsorluğunu alan Adidas, rekabet karşısında ciddi bir avantaj sağladı. Ancak Nike bu duruma müthiş bir kampanya ile cevap verdi: "Joga Bonito" (Güzel Oyun).
Nike'nin biraz risk alarak seçtiği sözcüsü, Fransızlar'ın ve Manchester United'ın hırçınlığıyla ün yapmış eski golcüsü Eric Cantona. Hatırlarsınız Cantona, Fransa'da doğup sonradan Beşiktaşlı olan Pascal Nouma'nın tersine, sanki Beşiktaş Çarşısı'nda doğmuş da, sonradan Fransız olmuş gibiydi.
Nike'nin kilit mesajı şu: Futbol sadece ayakla değil, yürekle de oynanacak bir oyundur. Firma, aynı zamanda son dünya şampiyonu ve yeni turnuvanın tek favorisi Brezilya'nın da sponsoru. Adidas "Impossible Is Nothing" mesajını seçerken vitrine David Beckham'ı koymuştu. Başta Beckham olmak üzere, formasını da üretmekte oldukları Real Madrid kimsenin tahmin edemediği bir gerileme devrine girdi. Mesajlarını destekleyecek bir başarının oluşmaması Adidas adına talihsizlikti. İletişimde böyle riskler alınır. Son kupada sponsoru olduğu Almanya finalde kaybetti, Fransa gol atamadan evine döndü, Arjantin umduğunu bulamadı. Türkiye o zaman Adidas ile çalışıyordu ve dünya kupasını 3. olarak tamamladı. Türkiye kupadan hemen sonra Nike ile anlaşma sağladı. Aslında İsviçre maçındaki olayların ardından Nike'nin bu kampanyasına en çok Türkiye'nin ihtiyacı var. Fatih Terim bu konularda cin gibidir. Fırsatı görecek ve en azından Nike-Türkiye ile "Joga Bonito" felsefesini Türkiye'deki kampanyasına uyarlaması için konuşacaktır. İşe Türk Milli Takımı'nın yıldızlarını katmak, sadece uluslararası algılanmamızı olumlu yönde etkilemekle kalmaz, aynı zamanda tribündeki şiddeti ve maganda terörünü önlemek için de kaçırılmaması gereken bir fırsat olabilir.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Siyasette 'nasıl', 'ne'den daha önemli   / 04-06-2006
 Türkiye için büyük fırsat   / 28-05-2006
 Önce şu 10 maddede mutabık olalım...   / 21-05-2006
 Dünya görüşü şart!   / 14-05-2006
 Bize bir şey olmaz!   / 07-05-2006
 Yuh olsun bana!..   / 30-04-2006
 Alametifarika bir ilke imza attı   / 23-04-2006
 Risk yok, kazanç yok!   / 16-04-2006
 Ünlülerin KSS atağı herkese yarar   / 09-04-2006
 Manchester yârdan mı geçecek, serden mi?   / 02-04-2006
ALİ SAYDAM
'Genç' Kristal Elma yakışır...
NTV'de Murat Birsel'in...
Acılı annenin inadı cinayeti aydınlattı
Polis memuru Serpil Yılmaz, üç yıl önce evde ölü bulunduğunda,...
'Dövülürken korku filmi gibi izlediler'
Üç kişi tarafından dövülüp gasp edilen Prof. İlkay Şimşek...
Müzeye Sherlock Holmes gibi bakılmaz!
Müzeye Sherlock Holmes gibi bakılmaz!
Kaşıkçı Elması'nın değiştirilmiş olabileceği iddialarına, "Müzeye...
Azeri lidere MİT koruması
Azeri lidere MİT koruması
Güney Azerbaycan Milli Uyanış Hareketi lideri Doktor Mahmudali...
IMKB
E: 34.803 D:% -1,52
DOLAR
S: 1,537 D:% -1,190
EURO
S: 1,948 D:% -1,193
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu