Facebook reklam tuzağı 2. perde
Sorgusuz sualsiz sizi reklam aracı yapan Facebook, aynı zamanda bu reklamları kapatma olanağı da veriyor. Fakat kapatmadıkça bilgilerinizle reklam yapıyorsunuz.
Daha önce Facebook'ta reklam tuzağına düşmeyin başlıklı haberimizde Facebook duvarınızı reklam panosuna çeviren uygulamalara karşı dikkatli olunması gerektiğine dikkat çekmiştik. Facebook üçüncü parti uygulamalardan kaynaklanan sorunlarda sorumluluk almayı reddediyor. Kullanıcıların kendi güvenliklerine dikkat etmeleri gerektiğini söyleyerek oluşan mağduriyetlere sessiz kalmayı tercih ediyor.
Türkiye 26 milyon kullanıcı ile dünyada en çok Facebook üyesine sahip 4. ülke konumunda. Bu kadar popüler olan sosyal paylaşım sitesi Facebook birçok markanın online pazarlama platformuna dönüşmüş durumda. Piyasa değeri her geçen gün katlanarak artan Facebook henüz sürdürülebilir bir gelir modelini oluşturamadı. Facebook kurucusu Mark Zuckerberg'in farklı gelir modelleri için arayışları devam ederken kullanıcı bilgilerinin pazarlama şirketlerine satıldığı yönünde iddialar ise ortalıkta dolaşıyor.
Facebook'un Ocak ayında duyurduğu sponsorlu reklamlarda kullanıcıların profil resimlerini kullanmaya başlaması ve bunu kullanıcıların izni ile yaptığını iddia etmesi ise yeni bir tartışma konusu oldu. Hesap ayarlarına eklenen ve Facebook'un sizin adınızı, resminizi sponsor reklamlarda kullanmasına izin veren sayfadan birçok kullanıcının haberi yok. Bu ayarları değiştirmediğiniz sürece sizin izniniz ile adınızın, profil resminizin sponsor reklamlarda kullanılmasına izin vermiş sayılıyorsunuz.