Samsung, LED D8000 Smart TV'nin detaylarını açıkladı
Samsung Electronics, Dünya genelinde yaygınlaşan Smart TV'ler ve Samsung ekranlarının yeni özelliklerini heyecan verici bir bakışla anlatmaya devam ediyor.
Samsung, ara vermeden altıncı yılında da hem Avrupa hem de Dünya televizyon sektöründeki rakipsiz lider pozisyonunu televizyon satışlarını ve pazar payını koruyarak devam ettirdi. 2011 yılının ilk yarısında Avrupa'da Samsung'un LCD ve Plazma TV'leri içeren düz panelli TV'lere ait gelirleri, pazar payının yüzde 30.8'ine ulaştı. Özellikle, Avrupa 3D TV pazarında , 2011'in ilk yarısında gelirlerde genel pazar payının yüzde 46,9'una sahip olan Samsung'un popülerliği açıkça belli oldu. Ek olarak, Avrupa'da 2011'in ilk yarısında satılan tüm LED TV'lerin üçte biri Samsung LED TV oldu ve Avrupa'daki perakendecilerin sattığı 3D TV'lerin yarısı Samsung markasını taşıyordu.
Bu yıl içinde, Samsung sektördeki ilk Smart TV'yi tüketicilere tanıtarak bağlantılı TV'ler çağını başlattı. Sadece TV'lerin Nisan başında yapılan lansmanından bu yana geçen beş ayda Samsung şimdiden pek çok aşamayı geride bıraktı; bunların bazıları şöyle:
• Sunulan içeriklerde yüzde 500 artış, Samsung Apps Store'dan yüklenebilen 900'den fazla uygulama
• Yalnızca bir ayda 200 yeni uygulamanın lansmanı; Ağustos ayından itibaren, Samsung Smart TV hizmet alanlarında her gün 10 yeni uygulamayı hizmete sunuyor. Ayrıca, Samsung CNBC, Muzu.TV, HealthClubTV ve BodyinBalance uygulamalarını Avrupalı tüketicilere tanıttı; bu uygulamalar da çeşitli dillerde sunulacak ve BBC iPlayer, LOVEFiLM, maxdome ve TF1 gibi mevcut Smart TV uygulamalarının tamamlayıcısı olacak.
• Samsung uygulamalarının indirilme sayısı, her üç ayda bir tüm dünya genelinde üçe katlayarak büyümesini sürdürürken, hızla 10 milyona doğru ilerliyor
• Explore 3D'ye olan talep başlangıcından itibaren beş ayda zirveye çıktı; Samsung'un daha dumanı üzerinde tüten ve sektörde kendi türünün ilk örneği olan 3D anında video hizmeti, şimdiden dünya genelinde 2 milyondan fazla ücretsiz görüntüleme sayısına ulaştı. Üstelik bunun 1 milyondan fazlası 30 Avrupa ülkesinde gerçekleşti. Bu ay Samsung Explore 3D içinde daha da fazla müzik videoları, film fragmanları ve belgeseller sunacak, We Are the World 25 for Haiti müzik videosu ve Black Eyed Peas'in konser çekimleri bunlardan bazıları.
Smart TV için giderek artan kişiselleştirilmiş içerik seçimleri endüstriyi yeni zirvelere doğru taşırken, Samsung, TV uygulamaları ve içerik görüntülemeleri ile ilgili temel tüketici eğilimlerini mercek altına aldı. Özellikle, Netflix, YouTube ve Vimeo gibi anında video uygulamaları ve Google Maps ve AccuWeather.com gibi bilgi tabanlı uygulamalar tüm dünyada en çok tercih edilen uygulamalar listelerinde başı çekiyor. Explore 3D içinde, Avrupalı tüketicilerin IMAX belgeseli Ultimate Wave Tahiti gibi geniş ekranlı 3D içerikleri tercih ettiği ortaya çıkıyor.
Samsung D8000'e Yeni bir Soluk Kazandırıyor
Samsung'un sancak gemisi D8000 Smart TV, şirketin bu alandaki başarısının omurgasıdır. Samsung en yeni modeli olan 60D8000, Samsung'un Eşsiz Tasarım (One Design) özelliğinin benimsendiği 60 inçlik bu Smart TV'de, ekran diyagonali 1,5 metreden fazla ve kenar kalınlığı yalnızca 1,5 cm genişliğinde. Neredeyse çerçevesiz olan bu TV, içeriği 3D olarak izlerken daha da belirginleşen çarpıcı bir görsel dinamik oluşturuyor ve Samsung'un Smart Hub özellikleri ile birlikte tüketiciye canlı TV yayınını durdurma, istenilen programları kaydetme ve istediği zaman izleme olanaklarını da sunabilen dahili bir DVR çözümü de içeriyor.
Boo-Keun Yoon, Samsung Electronics Görüntüleme Sistemleri Başkanı, "Samsung'un yayıncıları, içerik sağlayıcıları ve eğlence kuruluşlarıyla yaptığı güçlü ortaklıklar, sahip olduğu endüstri lideri teknoloji ve çığır açan tasarımı ile birlikte gerçekten eşsiz, keyifli ve izleyiciyi alıp götüren bir TV seyir deneyimi oluşturuyor. Smart TV ile eğlence, teknoloji ve estetiği bir arada ve en iyi şekilde sunmaktan gurur duyuyoruz. 2012 yılında tüketicilerin ihtiyaçlarını değerlendirmeye devam edecek olan Samsung, TV endüstrisini kalite, tasarım ve kullanışlılık açısından daha da ileri noktalara doğru götürecek heyecan verici planlara sahip" ifade etti.
Samsung ve Microsoft SUR40'ı Gerçeğe Dönüştürüyor Sahip olduğu dünya çapındaki monitör bilgisi ve üretim deneyimi ile Microsoft'un PixelSense teknolojisini bir araya getiren Samsung, geçtiğimiz günlerde gelecek kuşak Microsoft Yüzey cihazını da duyurdu. SUR40'ın ince ekran teknolojisi ekrana yerleştirilen parmak, el ve diğer objeleri aynı anda 50 dokunuşa kadar tanıyabiliyor. Dikey veya yatay olarak kullanılabilen, halka açık kullanım için dayanıklı bir tasarıma sahip olan, uygulama ve çözüm sağlayıcılardan oluşan geniş bir ortak ağı ile desteklenen SUR40'ın içinde sağlam bir PC bulunuyor. SUR40 çeşitli benzersiz kullanım alanlarına sahip ve sektörde lider birçok büyük marka tarafından kullanılacak. Bu markalardan birkaçı ise şöyle;
• Fujifilm, SUR40'ı müşterilerin fotoğraf albümlerini oluşturup düzenleyebilecekleri dijital bir fotoğraf kiosk'u olarak kullanacak.
• Charles de Gaulle ve Orly havaalanlarında SUR40 bekleme salonlarında yolculara havaalanı ile ilgili bilgiler verecek ve eğlence olanakları sunacak.
• Dassault Aviation SUR40'ı sanal uçak gezilerinde, askeri görev planlamasında, arıza teşhisinde, çalışanlara ve müşterilere yapılacak uçuş sonrası bilgilendirmelerde kullanacak.