Facebook reklam gösterimlerini botlar mı dolduruyor?
İnternet reklamcılığının en çok tercih edilen mecralarından Facebook hakkında iddialar dolaşıyor. Bir startup,Facebook'un reklam gösterimlerini botların doldurduğunu iddia ediyor.
''Facebook tıklamalarının yüzde 80'i bot''
Şirket, Facebook'a ücretli olarak internet sitelerinin reklamını vermeye başladıktan sonra farketti ki Facebook'un görünen sayılarının sadece yüzde 20'si internet sitelerinin sayaçlarında gözüküyordu. Bu rakamların hatalı olduğunu düşünen ekip, kendi sayaç yazılımları yerine Google Analytics kullanmayı denedi fakat rakamlar yine değişmedi. Geriye kalan yüde 80'lik kısım Javascript kullanmayan ziyaretçilerdi, ki normalde internet halkının sadece yüzde 1 ya da yüzde 2'si Javascript engelli şekilde tarayıcılarını kullanıyorlar.
Olayın devamında TechCrunch Facebook tarafının da fikrini almak için ulaştı ve Facebook konunun araştırılmakta olduğunu belirtti. İsim değişimi konusunda kesinlikle kullanıcılarından ya da sayfa sahiplerinden ücret istemediğini belirten sosyal ağ devi, çift ya da sahte hesapları da kapatmak için elinden gelen çabayı gösterdiğini belirtti.
Editörün notu: Reklamın iyisi kötüsü olmaz mantığıyla, kendi ismini duyurdu bu şirket. Sayfa ismini değiştirmek istediklerinde Facebook'tan red cevabı alınca, ''Biz de onlara böyle bir hayinlik yapalım'' diye hırs yapmış olabilirler. Yazdıkları mesajda da çok olgun olmayan cümleler var. Tabii haber her yere yayıldı, Facebook'un da kötü reklamını yaptılar yok yere... - Gökhan
''Facebook tıklamalarının yüzde 80'i bot''
Şirket, Facebook'a ücretli olarak internet sitelerinin reklamını vermeye başladıktan sonra farketti ki Facebook'un görünen sayılarının sadece yüzde 20'si internet sitelerinin sayaçlarında gözüküyordu. Bu rakamların hatalı olduğunu düşünen ekip, kendi sayaç yazılımları yerine Google Analytics kullanmayı denedi fakat rakamlar yine değişmedi. Geriye kalan yüde 80'lik kısım Javascript kullanmayan ziyaretçilerdi, ki normalde internet halkının sadece yüzde 1 ya da yüzde 2'si Javascript engelli şekilde tarayıcılarını kullanıyorlar.
Olayın devamında TechCrunch Facebook tarafının da fikrini almak için ulaştı ve Facebook konunun araştırılmakta olduğunu belirtti. İsim değişimi konusunda kesinlikle kullanıcılarından ya da sayfa sahiplerinden ücret istemediğini belirten sosyal ağ devi, çift ya da sahte hesapları da kapatmak için elinden gelen çabayı gösterdiğini belirtti.
Editörün notu: Reklamın iyisi kötüsü olmaz mantığıyla, kendi ismini duyurdu bu şirket. Sayfa ismini değiştirmek istediklerinde Facebook'tan red cevabı alınca, ''Biz de onlara böyle bir hayinlik yapalım'' diye hırs yapmış olabilirler. Yazdıkları mesajda da çok olgun olmayan cümleler var. Tabii haber her yere yayıldı, Facebook'un da kötü reklamını yaptılar yok yere... - Gökhan