Samsung-Apple rekabeti ve mobil pazarın geleceği
Yeni raporlara ve uzman görüşlerine göre her iki teknoloji devinin bir sonraki adımları oldukça önemli.
Samsung, Galaxy S5'le kısmen hayal kırıklığı yaratan performansı ve diğer nedenlerle birkikte yılın 2. çeyreğinde hedeflenen gelirlerin gerisinde kaldı. Halbuki bu zamana kadar Koreli teknoloji firması iş yükselişi ve çıkış kararlılığı ile önceki yıllara göre performansını arttırmıştı. Gelirleri de bununla birlikte artmıştı.
Ayrıca Apple ile olan patent savaşları ise Samsung açısından eksi puana neden oldu. Birkaç uzman patent anlaşmazlıklarının Samsung'un marka bilinirliğini azalttığını söylüyor. Buna rağmen bazı uzmanlar Samsung'un Apple'a karşı yasal stratejisini güçlendirdiğini ve bununla birlikte durumun her iki şirket için değiştiğini belirtiyor. Bazı pazar gözlemcileri tarafından yayınlanan raporlara göreyse Samsung ve Apple halen küresel akıllı telefon pazarına hakim. Ama raporda Çinli rakiplerin yükselişinin kârların düşmesine neden olduğu da not edilmiş.
Raporlananlar arasında Samsung'un Çin'de pazar payında azalma olduğu, ancak buna karşın ürün portföyünü yeniden düzenleyerek durumu daha toparladığı yer alıyor. Ayrıca Güney Koreli üreticinin gelişmekte olan kilit pazarlara odaklandığı ve böylelikle Apple'a karşı daha üstünlük kuracağı düşünülüyor.
Temellere dönüş
Analistler hem Apple hem de Samsung'un ürünlerinde yeni bir başlangıç yapmak istediğini ve yeni cihazlarında bunun görüleceğini vurguluyor. Samsung aslında bunun ilk işaretini metal çerçeveli Galaxy Alpha ile verdi. Bununla birlikte birkaç analist mobil pazarın rutine girdiğini ve akıllı saatlerin şimdilik pazarı hareketlendirdiğini söylüyor. Yapılan yorumlarda rutin çizginin ilk olarak iPhone 6 ile kıralacağını, daha sonra Samsung'un metal kasalı Galaxy S6 ile birlikte pazara yeni bir soluk getireceği bahsediliyor.
Ama bu durumun riskli olacağını savunan analistler de var. HMC Investment'tan analist Nho Geun-chang şu açıklamayı yaptı;
"Akıllı telefon pazarı doymuş hale gelmekte. Samsung'un ve Apple'ın yerni ürünleri etkileri konusunda başarısız olursa; LG, Sony ve diğer Çinli üreticiler gibi 2. kademe satıcılar için tehdit oluşabilir."