Özel bulut teknolojisinin lider şirketi VMware'in Ağustos ve Eylül 2018'de, İngiltere, Fransa ve Almanya'dan 5 binin üzerinde kullanıcının katılımıyla gerçekleştirdiği yapay zekâ araştırması kullanıcıların yapay zekâyı nasıl algılandığına dair önemli veriler sunuyor. Buna göre katılımcıların yüzde 43'ü yapay zekâ yüzünden işlerini kaybedeceklerini düşünmüyor. Hatta, katılımcıların yüzde 35'i bu yeni teknolojinin daha iyi iş fırsatları getireceğine inanıyor. Katılımcıların yüzde 53'ü yapay zekâ, nesnelerin internet ve blockchain gibi teknolojilerin şirketlerle daha yoğun ve derin bir ilişki kurmalarını sağladığını düşünüyor. Benzer şekilde, katılımcıların yüzde 50'si de teknolojinin çevre sorunlarının ve iklim değişikliğinin çözümüne yardımcı olabileceğine inanıyor.
FİNANS DAHA DİKKATLİ
Bazı belirsizliklere rağmen araştırma bulguları yine de olumlu bir tablo ortaya koyuyor. Kullanıcıların yüzde 50'si kullandıkları son teknolojilerin ardında neyin yattığını tam olarak bilmiyor. Yüzde 69'u ise kişisel verilerine gerçekte kimin erişimi olduğunu bilmiyor. Öte yandan katılımcıların yüzde 58'i firmaların cihazlarındaki aktiviteleri izlediğinden ya da kayda aldığından şüpheleniyor. Yapay zekâ, nesnelerin interneti ve blockzinciri gibi çığır açan teknolojiler perakendeden seyahate ve kişisel finans alanına kadar her şeyi etkiliyor. Bu bağlamda, araştırma kullanıcıların neyi kabul etmeye veya etmemeye hazır olduklarını açıkça ortaya koyuyor. Katılımcıların yüzde 65'i telefonları üzerinden bilgi ve tavsiye almaya, yüzde 69'u ise trafik akışını görmek için teknolojiyi kullanmaya olumlu bakıyor.
KURUMLAR HAREKETE GEÇMELİ
Katılımcıların yüzde 45'i yapay zekanın hizmet ve deneyim yaratmak için süper bilişsel bir beyin gücünden ziyade onun bir robot olduğu yanılgısına düşüyor. Yüzde 50 katılımcı yeterli bilgiye sahip değil. Yüzde 53'ü de kurumların teknolojileri daha iyi anlamada yardımcı olmasını bekliyor.