kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
  » Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Teknoloji
    Otomobil
    Sinema
    Hobi
    Çizerler
Günaydın
ATV
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Siz hangi gruptasınız? Dinmerkezci mi, yılgın mı, yoksa harbi mi?
Siz hangi gruptasınız? Dinmerkezci mi, yılgın mı, yoksa harbi mi?
Muhafazakârlar, başka hayatları çok merak ediyor

Siz hangi gruptasınız? Dinmerkezci mi, yılgın mı, yoksa harbi mi?

HTP Araştırma şirketi, şirketlerin pazarlama yöneticileri için, 27 ilde 10 bin tüketici ile görüşerek, yaşam tarzlarını, hayallerini ve inandığı değerleri ortaya koyan bir araştırma hazırladı BUNA göre Türk insanının yüzde 20.3’ü ‘gelenekseller’, 16.4’ü ‘harbiler’, 9.8’i ‘çabalayanlar’, 9.6’sı popmilleyetçiler’, yüzde 7.7’si ise ‘dinmerkezciler’den oluşuyor.

Piyasaya yeni bir içecek, buzdolabı, otomobil ya da deterjan çıkaracaksınız. Ürünün kalitesi kadar, pazarlama stratejileri ve kullandığınız sloganlar da önemli. Neyi baz alacaksınız? Nüfusun eğitim durumunu mu, sosyo-ekonomik yapıyı mı, coğrafi ve demografik yapıyı mı? Yoksa hepsini birden mi? Peki yeterli mi? Pazarlama dünyası bugüne kadar tüketicileri bu verilerle bölümlere ayırıyordu. Ama yeterli olmadığı zamanla anlaşıldı.

HTP Araştırma ve Danışmanlık şirketine göre, "Türk tüketicileri daha eğitimli, daha sofistike ve genel olarak daha kozmopolit oldukça ve istikrarsız politik ve ekonomik koşullarla karşılaşıp birçok marka ve konseptin bombardımanına uğradıkça geleneksel yöntemler giderek daha az açıklayıcı oluyordu." Bu nedenle yaşam tarzları, tüketim davranışları, aktiviteleri, medya ve finansal hizmetleri kullanımlarını birleştiren, ayrıca idealize ettikleri kişilik yapısını da ortaya koyan daha kapsamlı verilere ihtiyaç vardı. İşte bu ihtiyaç, bugüne kadar yapılmış en kapsamlı araştırmayı, 'Türkiye Yaşam Trendleri' raporunu ortaya çıkardı.

HTP uzmanları Kıvanç Bilgeman, Yaprak Aykan ve Özlem Bora'nın ekibi, 27 ilde 10 bin 181 kişiyle görüşerek, 10 sayfalık soru formunu doldurttu. Coca Cola, Efes İçecek Grubu, Frito Lay ve Procter&Gamble de araştırmaya sporsor oldu.

DİN ÖNEMLİ REFERANS
Araştırmada Türk insanının mevcut yaşamı ve yakın durduğu eğilimler iki tablo halinde ortaya kondu. Trendler ile ilgili bölümde pazarlama danışmanlığı firması BrainReserve'in kurucusu Paith Popcorn'dan ilham alındı. Trend kahini olarak tanımlanan Popcorn'un detaylandırdığı trendlere Türk trendleri de eklenerek çalışma Türk tüketicisine uyarlandı. Buna göre Türk halkının yüzde 78'i hayatında bazı kararlar alırken din faktörünü bir şekilde referans alıyor. 16 yaşından büyük her dört kişiden biri köklerine, geçmişteki huzurlu günlerine dönmek istiyor.

Bireysellik ön planda değil
Tüketiciler
aslında pek çok benzerlik gösteriyor: Mutsuz ve kızgınız (%76), küçük lükslerle çıkış yolları arıyoruz (%77). Kişiye özel ürünler çok bize göre değil, çünkü bireyselliğimizin o kadar farkında degiliz. Türk tüketicisi için "toplumla uyumlu" olmak çok önemli (%76) ve davranışlarımızdaki normları belirleyen çok fazla sayıda kaynağımız var (es, aile, arkadaş).

ESEN EVRAN

DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Borsa, 'Kıbrıs çözülür' deyip rekor kırdı
 Zorlu Bursa'dan Çin'e meydan okudu
 Maden sektörüne 5 yıl içinde 1 milyar $ yatırım yapacağız
 Marketlerle Yeni Lira zirvesi!
 Yeni teknolojiyle erken teşhis
 Sabancı'dan çalışanlarına emeklilik jesti
 Porno tuzağına bürokrasi de düşmüş
 Alfa, kapılarını mahkemeyle açtı
 Sami Erdem: TMSF kararı bizi çok şaşırttı
 Anadolu Efes Cola'nın yüzde 5'ini aldı
 Enflasyon muhasebesi geldi, bedelsiz patladı
 TMSF: Yüksek faizli protokollerde borçları indirdik
 Park Grubu, Taksim LaresPark ile zincire ikinci halkayı...
 DB'den enerjiye 200 milyon dolar
 Devlet, ölüden bile yüzde 18 KDV alıyor
 Orakçıoğlu'na yılın işadamı ödülü verildi
 Dış ticaret açığı Ocak'ta % 74 arttı
 Devler listesine 12 Türk şirketi girdi
YAVUZ SEMERCİ
Doğan Grubu'nun kaybı 500 milyon doları bulur mu!
Sabah...
İLKER SARIER
Bize niçin saldırıyorlar?
Hürriyet grubunun bazı...
SERVET YILDIRIM
Seçimden sonra ekonomi
Piyasalar yarınki seçimin olası...
GÜNTAY ŞİMŞEK
İran taviz vermiyor
Pahalı doğal gaz ücretlerini aşağıya...
Sarışınsan işi kaptın!
İngiltere'de yapılan bir araştırmaya göre; sarışın, bebek yüzlü, iri...
'Binbir Surat'ı eşi yakalattı...
Eşini izleyen ekipler, sürekli kılık ve yer değiştiren Sıtkı Polat'ı...
Yalancının mumu buraya kadar!
Yalancının mumu buraya kadar!
Tuğçe Kazaz'ın yalanları başına dert oldu. Hem Kenan Doğulu...
Burcu gözyaşlarıyla yarışmaya veda etti
Burcu gözyaşlarıyla yarışmaya veda etti
atv'de yayınlanan Akademi Türkiye bu hafta da oldukça...
IMKB
E: 20,836 D:% 1.78
DOLAR
S: 1,321,000 D:% -0.23
EURO
S: 1,608,000 D:% -0.19
 
    Ana Sayfa | Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon
Spor | Hava Durumu | Sarı Sayfalar | Günaydın | Bizimcity | Kapak Güzeli | Astroloji | ON Magazin | Sağlık | Cumartesi | Aktüel Pazar | Teknoloji | Otomobil |Sinema | Hobi | Çizerler
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.