kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
  » Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Atina 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Otomotiv frene bastı
Otomotiv frene bastı
Opel'in Esnaf Turu İstanbul'da başladı
Honda'nın üç aylık kârı yüzde 17 arttı
Citroen'in otomobil talihlileri belli oldu

Otomotiv frene bastı

Satışlar tüketici kredisi faizlerinin yükselmesi ve hurda araç desteğinin yarıya indirilmesi nedeniyle düştü.10 yıllık ortalamanın üzerinde giden oto pazarı, haziran-temmuz ayları arasında düştü.

Otomobil satışları frene bastı. Mayıs sonunda hurda araç desteği yarıya indikten ve tüketici kredisi faizleri yükseldikten sonra haziran- temmuz döneminde daralma başladı. Otomotiv Sanayi Derneği verileri de pazardaki düşüşü orta koydu. Temmuz ayı satışları 45-50 binlerden 33 bine geriledi. Ocak-mayıs döneminde 10 yıllık ortalama 18 bin adet olarak gerçekleşirken, haziran-temmuz arasında 24 bine yükseliyordu. Bu yılın ilk 5 ayında ise ortalama 40 bin adet satıldı ancak haziran-temmuz döneminde bu rakam 35 bin adet oldu. Bir başka deyişle satışlar yüzde 12 düştü. Toyotasa Genel Müdürü Volkan Eren, satışların bu ivmeyle gitmesi halinde binek otomobil pazarının 430-450 bin adetler seviyesinde gerçekleşeceğini söyledi.

2005'TE SATIŞ DÜŞECEK
Eren, önümüzdeki yıl oto pazarının daha da küçüleceğini ve 400 bin adetlerin altında seyredeceğini belirtti. eren, nedenini de şöyle açıkladı: "2005 yılında hükümet bütçesi ve IMF yaklaşımları; iç tüketimin baskı altında tutulacağı, kontrollü bir büyümenin öngörüldüğü ve borç geri ödeme kabiliyetinin sürdürülmesi gereken bir yıl olacağını gösteriyor. Otomotiv sektörü ekonomik gelişmelerden direkt olarak etkilendiği için 2005'i küçülen bir pazar olarak görüyoruz. Buna neden gelişmeleri ise cari açık ve finansmanı, borç geri ödemeler, FED'in faiz artırımı beklentisi, kredi maliyetlerinin artması, sıcak paranın gelişmekte olan ülkelerden güvenli limanlara kayması ve petrolün yarattığı enflasyonist baskı olarak sayabiliriz." Eren, şirketin 1 numara olma hedefi doğrultusunda 30 bin otomobil satacağını kaydetti ve ekledi: "Toyota'nın Türkiye pazarındaki satış rekorunu kıracağız."

METE TANSU

DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Türk tarımı yeni dönemde tarihi bir sınav verecek
 Bankalarınızı evlendirin yoksa evde kalacaklar'
 Taklitleriniz bile daha kaliteli
 Havada zam kokusu
 Olimpiyat sporcularını 'Made in Turkey' imzalı minibüsler...
 Kanuna güvendi fabrikasından oldu
 Kia'nın arazideki yeni silahı ortaya çıktı
 'Çocuklar üzülmesin Türkiye'de ayaktayız'
 Suriyeliler'in Hatay Kilis, Gaziantep aşkı
 10 milyar liralık kredinin maliyeti 150 milyon arttı
 Dağıtım tesisi alana hidroelektrik santral
 Roche'un tüm bayi evrakları incelemede
 Kazakistan'da elektronik oylama
AHMET HAKAN COŞKUN
THY kime emanet?
Türk Hava Yolları Genel Müdürü...
GÜNTAY ŞİMŞEK
50 yılın birikmiş hasarı
Yıllar öncesine değil, herkesin...
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Ankara'nın düzeltemediği cari açığı, piyasa...
İstanbul'da yağış alarmı
Gökgürültülü sağanak yağış İstanbul'u etkisi altına alacak. Marmara...
Müşteriyle not gönderip kurtuldular
İstanbul Bağcılar'da birlikte oldukları müşterilerine verdikleri...
IMKB
E: 18,750 D:% -0.40
DOLAR
S: 1,459,000 D:% 0.21
EURO
S: 1,798,000 D:% 0.06
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.