Satışlar tüketici kredisi faizlerinin yükselmesi ve hurda araç desteğinin yarıya indirilmesi nedeniyle düştü.10 yıllık ortalamanın üzerinde giden oto pazarı, haziran-temmuz ayları arasında düştü.
Otomobil satışları frene bastı. Mayıs sonunda hurda araç desteği yarıya indikten ve tüketici kredisi faizleri yükseldikten sonra haziran- temmuz döneminde daralma başladı. Otomotiv Sanayi Derneği verileri de pazardaki düşüşü orta koydu. Temmuz ayı satışları 45-50 binlerden 33 bine geriledi. Ocak-mayıs döneminde 10 yıllık ortalama 18 bin adet olarak gerçekleşirken, haziran-temmuz arasında 24 bine yükseliyordu. Bu yılın ilk 5 ayında ise ortalama 40 bin adet satıldı ancak haziran-temmuz döneminde bu rakam 35 bin adet oldu. Bir başka deyişle satışlar yüzde 12 düştü. Toyotasa Genel Müdürü Volkan Eren, satışların bu ivmeyle gitmesi halinde binek otomobil pazarının 430-450 bin adetler seviyesinde gerçekleşeceğini söyledi.
2005'TE SATIŞ DÜŞECEK Eren, önümüzdeki yıl oto pazarının daha da küçüleceğini ve 400 bin adetlerin altında seyredeceğini belirtti. eren, nedenini de şöyle açıkladı: "2005 yılında hükümet bütçesi ve IMF yaklaşımları; iç tüketimin baskı altında tutulacağı, kontrollü bir büyümenin öngörüldüğü ve borç geri ödeme kabiliyetinin sürdürülmesi gereken bir yıl olacağını gösteriyor. Otomotiv sektörü ekonomik gelişmelerden direkt olarak etkilendiği için 2005'i küçülen bir pazar olarak görüyoruz. Buna neden gelişmeleri ise cari açık ve finansmanı, borç geri ödemeler, FED'in faiz artırımı beklentisi, kredi maliyetlerinin artması, sıcak paranın gelişmekte olan ülkelerden güvenli limanlara kayması ve petrolün yarattığı enflasyonist baskı olarak sayabiliriz." Eren, şirketin 1 numara olma hedefi doğrultusunda 30 bin otomobil satacağını kaydetti ve ekledi: "Toyota'nın Türkiye pazarındaki satış rekorunu kıracağız."