AXA OYAK Sigorta Genel Müdürü Cemal Ererdi, sigorta sektöründe poliçe fiyatlarının pazarlıkla belirlendiğini, bu durumun sigortacılığın gelişimine engel olduğunu söyledi.
AXA OYAK Sigorta Genel Müdürü Cemal Ererdi, sigorta sektörünün rekabete pek yatkın olmadığını ve fiyatların pazarlık sonucu belirlendiğini söyledi. Türkiye'de bir analiz sonucu fiyatlandırma sisteminden bahsedilemeyeceğini belirten Ererdi, "A sigorta şirketi 500 verdi, sen ne verirsin, deniyor ve bu şekilde gittiği yere kadar fiyatlar kırılıyor. Dolayısıyla Türkiye'de hala pazarlık sistemi ile poliçe satışı var ki, bu da sektörün gelişmesinde en önemli engel" dedi. Sigorta sektörünün çok ucuz fiyatlar vermesinin onun rekabetçi olduğu anlamına gelmediğini dile getiren Ererdi şöyle konuştu: "Türk sigorta sektörü, hiçbir şekilde rekabetçi değil. Çok ucuz fiyatı verebilen bir sektör, ama bu onun rekabetçi olduğunu göstermez. Sektör genelde serbest rekabeti benimsemiyor, daha ziyade tarife rejimini savunuyor. Gerek iç organizasyonda gerekse maliyetlerde birtakım tavizler verilerek, ucuz fiyat oluşturmak, mantıktan uzak bir uygulama. Türk sigorta sektöründe şirketlerin kendi tarifeleri diye bir şey yok. Hiçbir sigorta şirketinin uyguladığı tek bir fiyat sistemi mevcut değil. Her acente, her banka farklı bir fiyat uyguluyor."
'RİSKE GÖRE FİYAT' Sigortacılıkta risklerin ayrı ayrı ele alınmasını ve fiyatların riske göre belirlenmesi gerektiğini belirten Cemal Ererdi, "Sigortacılık bir istatistiki değerlendirme işidir. Bir müşteriye fiyat verirken, örneğin otomobili için fiyatlandırma yaparken, ödeyeceğiniz hasara göre fiyat belirlersiniz. Ama her yerde farklı bir fiyatla sattığınız bir iş için, tek bir fiyat oluşturmanız da doğal olarak söz konusu olamaz. Dolayısıyla segmentasyon gibi, CRM gibi, önemli konularda da adım atmak maalesef bugüne kadar mümkün olmadı" dedi. Sektörün genelinde iyi ve kötü risklerin farklılaştırılmadan değerlendirildiğini, bütün hasarların bir havuzda toplanarak, maliyetin bütün sigortalılara eşit olarak dağıtıldığını belirten Ererdi, "Bu yaklaşım, bazı sigortalılar için haksızlık. Halbuki biz, kişiye göre fiyatlandırma yapmak suretiyle, herkesin arabasının modeline, markasına, yaşına ve kullanım süresine göre farklı fiyatlama modelleri uyguluyoruz" şeklinde konuştu. Sigorta sektöründe rekabet anlayışının yanlış tartışıldığını söyleyen Ererdi, şu değerlendirmeyi yaptı: "Ülkemizdeki sigorta şirketleri, sektörde rekabeti haksız rekabet ve yıkıcı rekabet olarak nitelendirip rekabetin servis ve hizmet kalitesinde olması gerektiğini söylüyor. Bugün dünyada artık servis ve hizmet kalitesi diye bir konu tartışılmıyor, bu kalite zaten sağlanmış durumda ve zaten o kalite düzeyini tutturamayan şirketler sektörde var olamıyor. İşte Türkiye'de de sigortacılık sektörünün bu noktaya ulaşması gerekiyor."