kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Salatalığı görünce tuzluğu alıp koşmamak zor iş!
Hizip, bir iletişim meselesidir
Farkı duygusal tortuda yakalamak gerek

Farkı duygusal tortuda yakalamak gerek

Opet'in çevrecilik üzerine konumlandırdığı iletişim hayranlıkla izliyorum. Kendilerine IPRA ödülünü kazandırmış olan 'benzin İstasyonlarındaki tuvaletlerin temizliği kampanyasının ardından 'yeşile duyarlılığa' işaret reklamları da çok doğruydu. Tarkan'lı, ayılı reklam da öyle...
Tansaş perakende sektöründe nasıl rekabetten farklılaşma yolunu, iletişim konseptini iki yıldır 'Tüketici hakları' üzerine yoğunlaşarak ortaya koymuş, herkes ucuzluk ve taksit kampanyası yaparken o bunu perakendenin hareketi' olarak görmüş ve yönetmişse, Opet de bir benzerini benzin, diesel, sektöründe yapıyor. Yılmadan direnirse, özlediği farklılaşmayı yakalar. Bugün insanlara "Tüketici hakkı aklınıza ne geliyor?" sorulunca, nasıl tereddütsüz "Tansaş!" yanıtını veriyorlarsa yakın bir gelecekte "Çevrenin korunması denince aklınıza ne geliyor?" sorusunun karşısında herkesin "Opet!" demesi işten bile değildir. Yeter ki Opet muhafazakar stratejisini sürdürsün.
Pekiyi bu ne işe yarar? Günümüzde insanların satın alma kararlarını, satın alacakları şeyin madde özelliklerine göre değil, o marka ile kurdukları manevi bağa göre verdikleri bin kere kanıtlanmış bir gerçektir.
Rekabetçi ortamda farklılığın kalıcı olarak yaratılacağı en sağlam alan da duygusal alandır. Bu alanda hangisi daha çok iş yapar? Ucuzlukla, indirimle, aynı dolum tesislerinden mal alan istasyonların, aynı ürünleri satan perakende zincirlerinin, daha ekonomik ve kaliteli mal sattıklarını iddia ettikleri iletişim atakları mı? Yoksa kurumsal vatandaşlık ve sosyal sorumluluğu ön plana çıkardıkları iletişim yaklaşımları mı? Siz karar verin...

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Ellerinizden öperim   / 14-11-2004
 Bana kızın, ama dinleyin. İşinize yarar...   / 07-11-2004
 Kotler: "Sıradan reklamlara neden para harcanır ki!"   / 31-10-2004
 Rekabet artık artistik hareketlerde...   / 24-10-2004
 İndeksin yoksa sen de yoksun   / 17-10-2004
 Olacak iş mi Cem Bey...   / 10-10-2004
 Yoka ben geri kafalı bir maço muyum?   / 03-10-2004
 Siyasette şaşmak ve dalmak olmaz   / 26-09-2004
 FB Su, inşallah beni yanıltır   / 19-09-2004
 Kudsi Ergüner'i çok fena kaçırdım   / 12-09-2004
İLKER SARIER
İstanbul'da üfleme korkusunun sebebi
Trafikteki bir...
ALİ SAYDAM
Salatalığı görünce tuzluğu alıp koşmamak zor iş!
Gazete...
Mısralardaki özlem
Tiyatrocu eşi Kerem Yılmazer'i HSBC binasının önünde patlayan bomba...
Damat adayı gaspçı çıktı
İzmir Karabağlar'da bir akaryakıt istasyonunda çalışan 27 yaşındaki...
500 milyarın peşinde
500 milyarın peşinde
Geçtiğimiz sene katıldığı 'Kim 500 milyar ister' yarışmasında...
Ölen oğlunun vasiyeti yerine gelmiş oldu
Ölen oğlunun vasiyeti yerine gelmiş oldu
Susurluk davası sanıklarından Yaşar Öz, cezaevinden çıkışında...
IMKB
E: 23,177 D:% 0.19
DOLAR
S: 1,444,000 D:% -0.41
EURO
S: 1,882,000 D:% -0.21
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.