Rekabet Kurumu yetkilileri, hakim durumda olan bir şirketin, yıkıcı fiyat uyguladığına ilişkin şikayetler gelmesi halinde konuyu derhal inceleyeceklerini söyledi. Yetkililer, havayolu şirketleri arasındaki rekabette pazar payı küçük olan grupların daha fazla fiyat kırdığını, bu nedenle hakim durumdan kaynaklanan yıkıcı fiyattan söz edilemeyeceğini belirttiler. Yetkililer, "Pazar payı yüzde 5 olan bir şirketin, fiyatları çok aşağı çekmesi 'yıkıcı fiyat' olarak algılanmaz. Ancak, kendileri açısından sorun oluşturur" görüşünü dile getirdi. Şirketlerin indirimleri, belli koltukla sınırlamaları ve bunun tüketicilerce net olarak algılanacak biçimde duyurulmaması da tartışma yarattı. Bakanlık, kampanyaların nasıl uygulandığını da mercek altına aldı. Safi Ergin, yerli ve yabancı tüm şirketlerinin genelde koltukların yüzde 10'unu indirime açtıklarını belirterek, "Örneğin, '55 YTL'den başlayan fiyatlarla' sloganını tüm şirketler kullanıyor. Önce koltukların yüzde 10'u indirimli fiyattan satılır. Daha sonra ikinci kategori fiyat devreye giriyor. Uçak doldukça fiyat normal düzeyine ulaşır" dedi.