|
|
'Kâr marjları çok düştü'
Nike, Mark&Spencer, GAP, Schlafgut ve Zara gibi dünyanın önde gelen markalarına üretim yapan Yeşim Tekstil Sanayi ve Ticaret A.Ş.'nin Genel Müdürü Şenol Şankaya, ''Sektörde Uzakdoğu'nun tehdidi nedeniyle kâr marjı iyice düştü. Artık tekstilcinin elinde bir şey kalmıyor'' dedi. Şankaya, yaptığı yazılı açıklamada, Ekonomist Dergisi'nce 2004 yılı rakamlarına göre gerçekleştirilen "Anadolu 250'' araştırmasında, ciroda 875.9 milyon YTL, istihdamda 4 bin 390 çalışan ve ihracatta 295 milyon dolar ile birinciliği elde ettiklerini anımsattı. Şankaya, Yeşim Tekstil olarak ciro, ihracat ve istihdam kategorilerinde birincilik ödülleri almalarına rağmen, ''En Kârlı 5 Şirket'' kategorisinde ilk 5'e giremediklerine işaret ederek, sektörde giderek azalan karlara dikkat çekti. Dış pazarlarda artan rekabet yüzünden 2006 yılının çok daha zor bir yıl olacağını vurgulayan Şankaya, şunları kaydetti: "Sektörde Uzakdoğu'nun tehdidiyle kar marjı iyice düştü. Artık tekstilcinin elinde bir şey kalmıyor. Doların son üç yılda yüzde 30 gerilemesi, işçiliğin üstünde vergi yüklerinin yoğun olması, enerji fiyatlarının çok yüksek olması bütün karımızın nereye gittiğini gösteriyor.'' Şankaya, sektörde kalıcı olma ve büyüme konusunda kararlı olduklarını, bunu gerçekleştirmek için gelecek 3 yıl için stratejik büyüme planı oluşturduklarını belirterek, şu görüşlere yer verdi: "Pazarlama, araştırma ve geliştirmeye büyük önem veriyoruz. Kendi koleksiyonumuzu oluşturmaya ve maliyetlerimizi hızlı bir şekilde aşağıya çekmeye çalışıyoruz. Çalışmalarımız sadece Bursa için değil, Türkiye için örnek olacak.''
|