kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
  » Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Bir İsrail kadar olamadık...
Bu ne dikkat!
Reklamda sorun yok ama...

Bir İsrail kadar olamadık...

Gideon MeirBu tür deyişlere sık sık rastlarız. Bizden çok daha küçük bir örnek gösterilir ve eklenir: "Bir ... kadar olamadık!" Şu sıralar iletişim konusunda İsrail o boşluğu dolduracağa benzer...
Şubatta gündem yine baş döndürücü hızıyla değişip dururken geçen pazartesi Ankara'da gerçekleşen bir konferans gözlerden kaçtı.
Dışişleri Bakanlığı'nın düzenlediği "kamu diplomasisi" konferansında İsrail, ABD, Hollanda, Kanada ve Almanya'dan gelen iletişim uzmanları kamu oyu diplomasisini konuştular. Türkiye gibi kendi iletişiminde sık sık ayağına kurşun sıkma tecrübeleri bulunan bir ülkenin iletişimin yükselen yıldızı olmaya hazırlanan 'kamu oyu diplomasisini' keşfetmesi, bu alanda saçları ağıran benim yüzümü biraz olsun güldürdü (bkz. "Algılama Yönetimi" adlı kitabımız S.72-74).
İsrail'in son dönemde yaptığı çalışmalar dikkate değer. Her Allah'ın günü yayılmacılık, bölgesel barışın tehdidi, Hamas, terör, İran krizi gibi konularla gündeme gelen İsrail, ülkenin bunlardan ibaret olmadığını göstermek için "Rebranding Israel" (İsrail'i yeniden markalaştırmak) kampanyası başlattı. Öyle denizli, danslı, yemekli, göbekli turizm propagandası değil. Adam gibi algılama yönetimi...
Türkiye gibi kendini anlatmakta sıkıntı çeken bir ülke olduğunu düşünen İsrail, Dışişleri Bakanlığı sözcüsü Gideon Meir'in liderliğinde yürüttüğü bu kampanya için ünlü reklam ajansı Young and Rubicam ile anlaşmış. Şirketin yönlendirdiği bir araştırmada tam 13 bin Amerikalı'yla yüz yüze görüşülmüş. Nitekim sonuçlar tam da düşünüldüğü gibi çıkmış: En yakın müttefik Amerika'nın vatandaşları bile İsrail=intihar saldırıları, terörizm, izolelik diye düşünüyorlarmış. Bunun üzerine kolları sıvayan İsrail, "Brand Israel Group" adlı bir sivil toplum örgütü kurarak "Bizim de markalarımız var. Teknolojimiz var. Kültürümüz var. Değerlerimiz, tarihimiz var" türünden mesajlar içeren iletişim çalışmasına başlamış. Son 10 ayda New York Times, Time gibi önde gelen yayınlarda İsrail'in teknoloji konularında ne kadar üstün olduğu, teknoloji yatırımları içeren tam 2 bin 500 adet olumlu haber yayınlanmış. İsrail'deki her bakanlığın basın sözcüsü belirlenmiş, Washington'da medya ve halkla ilişkiler eğitimi almışlar. Dışişleri Bakanlığı'nda çeşitli dillerde 24 saat medya taraması yapan bir merkez oluşturulmuş. Tüm bunlar İsrail'in mevcut algısının yıkılması ve ülkenin dünyadaki itibarının artırılmasına yönelik. Birçok açıdan Türkiye'nin de ihtiyacı olan ve uygulaması gereken noktaların bulunduğu bu kampanya ve 'kamu oyu diplomasinin' Türkiye açısından hayata geçirilmesi konusunda Ankara ve turizm propaganda film ve afişlerini Türkiye'nin tanıtımı sanan medyamız ne düşünüyor, çok merak ediyorum.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 İktidar için garantili yol   / 19-02-2006
 Atı alan Üsküdar'ı geçer   / 12-02-2006
 Reklam 'embesil' ama ya işlevi...   / 05-02-2006
 Kurtlar Vadisi'nin şifresini çözmeden olmaz...   / 29-01-2006
 Devekuşu gribi en tehlikelisi   / 22-01-2006
 Ağca, Hükümete de Mercedes'e de fırsat yarattı   / 15-01-2006
 Onlar nasıl yapıyor bu işi?   / 08-01-2006
 Yaşasın! Sharon, Necati'yi öptü!   / 25-12-2005
 Motorola'dan Kuzey Irak açıklaması   / 18-12-2005
 Zıkkımın kökü...   / 04-12-2005
OKAN MÜDERRİSOĞLU
Boru hattında kabarık fatura
Enerji Bakanı Hilmi...
ALİ SAYDAM
Bir İsrail kadar olamadık...
Bu tür deyişlere sık sık...
Katiliyle 'chat' yaparken tanıştı
Evinde bıçaklanan gazeteci Abdülbaki Koşar'ın internette tanıştığı ve...
Aşk engel tanımadı
Akdeniz Üniversitesi'nde öğrenim gören Finlandiyalı Laura Saarela,...
Vekiller gelince sauna kapanırdı
Vekiller gelince sauna kapanırdı
Küre Operasyonu'nun kilit ismi Geyşan Sauna'nın sahibi Zeliha...
7 yıl geçti, deprem bilgileri toplanamadı
7 yıl geçti, deprem bilgileri toplanamadı
Afet Bilgi Sistemi projesinin uygulayıcısı Prof. Muhammet Şahin,...
IMKB
E: 46.818 D:% 0,57
DOLAR
S: 1,320 D:% -0,038
EURO
S: 1,571 D:% -0,159
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu