kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
  » Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Bir İsrail kadar olamadık...
Bu ne dikkat!
Reklamda sorun yok ama...

Bu ne dikkat!

Akbank'ın cep telefonundan kredi talebi üzerine yaptığı reklamı son derece çarpıcı bulup keyifle izlerken reklamı eleştiren birkaç eposta gelince önce biraz şaşırdım. E-posta sayısı artınca konuyu buraya bir örnekle almanın yararlı olacağını düşündüm:
"Üniversite 3. sınıf öğrencisiyim. İşletme okuyorum. Son günlerde sıkça Akbank reklamlarını izlemekteyiz. Hani trende 3 kişi (bir Amerikalı, bir Türk ve de bir Japon) seyahat ediyorlar. Türk olan, bir telefonla vatandaşlık numarasını söyleyerek kredi almayı başarıyor. Buraya kadar her şey çok güzel. Fakat hata (bence) burada başlıyor. Japon telefonda 'benim vatandaşlık numaram ne mi?' diye soruyor... Buradan anlaşılıyor ki global olmaya çalışan bir Akbank kendi ülkesinde yaşayan fakat Türk vatandaşı olmayan yabancılara bu fırsatı veremiyor... Strateji hatası yapıldığını düşünmekteyim. Başak Cengiz"
Tam da bu konuya "Ne diyelim? Bu kadar kusur kadı kızında da bulunur mu diyelim, yoksa izleyiciyi sakın küçümsemeyin, onlar hepimizden daha dikkatlidir mi, diyelim" diye yanıt vermeyi düşünürken, kampanyanın ikinci filmi yayına girdi. Aynı Türk, Amerikalı ve Japon başka bir ortamda bir araya geliyor ve çelişki çözülüyor. Japon, aslanlar gibi TC vatandaşı kimliğini çıkarıyor ve hem Türk vatandaşı olduğunu hem de kredi için hakkı olduğunu gösteriyor.
Peki ilk reklam filmi için duyulan kaygı yersiz mi? Hayır! Birincide içine düşülen "özürlü" durumdan ikincide çıkılacağını izleyen nereden bilecek? Hadi onu da tahmin ettik, ilkinde yaratılan algılama hemen değişebilecek mi?
Süreklilik ve tutarlılığı, en az strateji ve yenilikçilik kadar özümsemezsek, işimiz zorlaşır.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 İktidar için garantili yol   / 19-02-2006
 Atı alan Üsküdar'ı geçer   / 12-02-2006
 Reklam 'embesil' ama ya işlevi...   / 05-02-2006
 Kurtlar Vadisi'nin şifresini çözmeden olmaz...   / 29-01-2006
 Devekuşu gribi en tehlikelisi   / 22-01-2006
 Ağca, Hükümete de Mercedes'e de fırsat yarattı   / 15-01-2006
 Onlar nasıl yapıyor bu işi?   / 08-01-2006
 Yaşasın! Sharon, Necati'yi öptü!   / 25-12-2005
 Motorola'dan Kuzey Irak açıklaması   / 18-12-2005
 Zıkkımın kökü...   / 04-12-2005
OKAN MÜDERRİSOĞLU
Boru hattında kabarık fatura
Enerji Bakanı Hilmi...
ALİ SAYDAM
Bir İsrail kadar olamadık...
Bu tür deyişlere sık sık...
Katiliyle 'chat' yaparken tanıştı
Evinde bıçaklanan gazeteci Abdülbaki Koşar'ın internette tanıştığı ve...
Aşk engel tanımadı
Akdeniz Üniversitesi'nde öğrenim gören Finlandiyalı Laura Saarela,...
Vekiller gelince sauna kapanırdı
Vekiller gelince sauna kapanırdı
Küre Operasyonu'nun kilit ismi Geyşan Sauna'nın sahibi Zeliha...
7 yıl geçti, deprem bilgileri toplanamadı
7 yıl geçti, deprem bilgileri toplanamadı
Afet Bilgi Sistemi projesinin uygulayıcısı Prof. Muhammet Şahin,...
IMKB
E: 46.818 D:% 0,57
DOLAR
S: 1,320 D:% -0,038
EURO
S: 1,571 D:% -0,159
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu