|
|
|
İçki devi, markasına yatırım yaparak Türkiye'de büyüyecek
Türkiye'de büyüme ve uzun vadeli yatırım kararı alan Avrupa'nın 1 numaralı alkollü içki üreticisi Pernod Ricard, yüzde 30 pazar payı hedefliyor.
Avrupa'nın 1 numaralı alkollü içki üreticisi Pernod Ricard, bir yıl önce Allied Domecq'i 17 milyar dolara satın almasının ardından Türkiye'de büyüme ve uzun vadeli yatırım yapma kararı aldı. Ürün portföyünde Chivas Regal, Olmeca, Havana Club, Ballantines, Malibu gibi dünyaca ünlü markaları bulunduran, ayrıca Finlandia Votka, Jack Daniels ve Stolichnaya'nın dağıtımını yapan Pernod Ricard, Türkiye'yi öncelikli yatırım pazarları arasına ekledi. Şirket yetkilileri, bu kararın arkasında Türkiye'nin yaşadığı sıkıntıların geçici olduğuna inanmalarının yattığını belirttiler. Edinilen bilgiye göre, marka bilinirliliği üzerine yatırım yapacak olan şirket, Türk alkollü içecek pazarında yüzde 30 pazar payı hedefliyor. Türkiye genelinde 10 bayı ile 5 bin noktaya ulaşan şirket, bu sayıyı 7 bin 500 çıkartmayı öngörüyor.
7
KITADA FAALİYETTE 1975'TE kurulan Pernod Ricard Grubu, yedi kıtada faaliyet gösteriyor. Grubun, dünya genelindeki 75 şubesinde 12 binden fazla çalışanı ve 2004-2005 döneminde 3 milyar 674 milyon Euro'luk cirosu var. 2005-2006 dönemi cirosu ise önceki yıla göre yüzde 68'lik bir artış göstererek 6 milyar dolar Euro'ya ulaştı. Kuruluşundan bu yana hem kendi içinde hem de birleşmeler yoluyla sürekli gelişme kaydeden şirketin stratejik amaçları arasında; Asya ve Güney Amerika'da gelişmekte olan ülkelerdeki pazarlarda büyüme fırsatlarını değerlendirmek yer alıyor. Bu doğrultuda 100 ülkede faaliyet gösteren Allied Domecq'i satın alan grup, Arjantin, Brezilya, Çin, Hindistan, Meksika, Rusya (yerel markalar hariç) ve Tayland'da birinci sırada yer alıyor.
|