|
|
AKLIMDA KALAN
Akbank'ın yeni reklamı. İkinci versiyon daha eğlenceli. İlki taklit tartışmaları arasında kalmıştı. İkincisi çay bardağından balığa, uğurböceğinden uçurtmaya kadar daha eğlenceli ve renkli. Ancak "Türkiye'nin yenilikçi gücü" sloganı bu reklamın sonunda eğreti duruyor. Yalnızca Akbank yazsa daha kurumsal duracak gibi. Kolej denince akla TED'in gelmesi. "En köklü kolej" dendi. "Ankara'da" dendi. Bu ipuçları bir yana, yalnızca kolej dense aklınıza TED gelmez mi? Taşınması zor ve titizlik isteyen bir durum. Uyuşturucu skandalıyla ilgileri olsa da olmasa da TED yönetiminin duruşu önemliydi. "Evet, o kolej biziz ve üzgünüz. Disiplin kurallarımızı yeniden gözden geçireceğiz" denebilirdi. Ya da "hayır, sorunun bizimle ilgisi yok ancak bizimle ilgisi varmış gibi kendimizi gözden geçireceğiz" denmeliydi. Savuşturan ürkek bir açıklama TED'e yakışmadı. "Vaat, dönemeç, prestij". İki sihirbazın amansız rekabetini konu alan sarsıcı "Prestij" filmi sihirbazlığın üç evresini açıklayarak başlıyor. Her gösteri sıradan bir şey hakkında bir vaatle başlar, o sıradan şeye dönemeçte sıra dışı bir şey yaptırılır, prestij denen son bölüm ise sürpriz ve alkışla biter. Bu üç evrenin kurumsal ve siyasal iletişime uygulanabilirliği zevkli bir zihin jimnastiği yaptırdı bana.
|