|
|
|
|
Uçaklar ve Pilotlar
Red Bull Air Race'e uygun uçakların her biri yaklaşık 230.000 Euro maliyetinde.
Geleneksel bir spor uçağı gerekli çevikliğe sahip olmaktan çok uzak. Yarışta maruz kalınacak hızlanma kuvvetleri böyle bir uçağı paramparça ederdi.
Air Race pilotlarının kullandığı Unlimited sınıfındaki hava akrobasisi uçaklarının çoğu ileri teknoloji karbon bileşenlerden yapılmış. Bu bileşenler, 15G'ye kadar hızlanma kuvvetine dayanıyor ve saatte 450 km.ye varan yüksek hızlara çıkabiliyor. Saatte 100 km kadar düşük hızlarda uçarken bile inanılmaz manevralarını yapabiliyorlar. Maksimum tonoları saniyede 420 derece, ki bu da dakikada 70 devire eşit. Böyle bir dönüş burgusunda pilotun ufuk çizgisini algılaması imkansız.
Uçakların aşırı talepleri karşılamaları ve birbirine oldukça benzer performanslar sergilemelerine rağmen, Air Race'te kullanılan uçaklar aslında birbirinden epey farklı. Örneğin (Nicolas Ivanoff'un uçurduğu) Fransız CAP sadece iki parmakla kumanda edilebilirken, (Alejandro Maclean'in kullandığı) Rus Sukhoi'ye kumanda etmek bir atlet gibi ağır çalışma gerektiriyor. Kirby Chambliss ve Mike Mangold, kendilerini Edge'e teslim etmişler. Peter Besenyei, Klaus Schrodt, Frank Versteegh, Paul Bonhomme ve Steve Jones ise Extra kullanıyor. Extra da, Edge de ABD'de üretiliyor ve Red Bull Air Race için en uygun uçaklar oldukları kabul ediliyor. Bu uçaklar, dakiklik, çeviklik ve düzgün hızlanışın çekici bir karışımını sunuyorlar.
PİLOTLAR Red Bull Air Race'de pilotlar, özel olarak inşa edilmiş "Hava Geçitleri"nden kurulu zorlu bir parkurda yarışırken, saatte 400 km.yi geçebilen hızlarda yerin hemen üzerinden uçuyorlar. Tamamen mükemmeliyet, hız ve demirden sinirlere sahip olmaya dayanan bu yarışmaya, sadece en iyilerin en iyileri katılabiliyor.
Dünya Serilerine katılan on bir pilotun hepsi de, havacılığın yüksek aristokrasisine mensup. Bu pilotlar, uçma alanında sayısız ödül ve nişanın sahibi. Öyle de olmak zorundalar; çünkü böyle bir yarış formu, uçuş becerileri ve insan dayanıklılığı konusunda mümkün olanın en fazlasını gerektiriyor. İnanılmaz dar bir parkurda bu kadar alçaktan uçarken bir yandan da 10G'ye çıkabilen hızlanma kuvvetine maruz kalan pilotların hata yapma lüksü yok. Air racing yapmaya kalkışmak için şart olan becerilere, dünyada sadece az sayıda pilot sahip. Bu pilotların aynı zamanda fiziksel ve psikolojik dayanıklılığının da üst düzeyde olması gerekiyor. Air Race elemelerinde sadece en yetenekliler yarışmak için seçiliyor. Dışardan bakıldığında pilotlar aynı cesaret ve mükemmeliyeti sergiliyorlar. Kokpit içindeki karakterlerini anlamaksa kolay değil. Ama hepsi de çok farklı, ve hepsinin anlatacak benzersiz, sürükleyici hikayeleri var
|
|
|
|
|