IMEI nedir? IMEI kaydı nasıl yapılır?
Yeni yapılan düzenleme ile birlikte artık 30 Mayıs tarihinden sonra Türkiye çeşitli yerlerden getirilen telefonlar için pasaport sahibi, hat sahibi ve dolayısıyla telefonu kullanacak olan kişinin aynı olması zorunluluğu getirildi. Fakat konuyla ilgili şöyle bir istisna mevcut; 30 Mayıs tarihinden önce ülkeye telefon getirenler, kendilerine eski düzende tanınan 120 günlük süre içerisinde e-devlet aracılığıyla pasaportlarına IMEI kaydı yapabilirler. Peki IMEI kaydı nasıl yapılır?
Elektronik kimlik bilgisi olarak tanımlayabileceğimiz IMEI, yurt dışından ülkemize getirilen telefon vb. elektronik cihazların, ülkeye girdiği tarihten 120 gün içerisinde kayıt altına alınmalıdır. Bunun için yapılması gereken işlemleri anlattık.
E-devlet IMEI kaydı nasıl yapılır?
Çeşitli devlet kurumlarının hizmetlerini dijital ortama taşıyarak e-devlet sistemi ile entegre halde vatandaşa sunması ile birlikte, çeşitli işlemler dolayısıyla ortaya çıkan zaman kayıplarının önüne geçildi, işlemler daha kolay gerçekleştirilebilir bir hal aldı. Bu kapsamda Bilgi Teknojileri ve İletişim Kurumu da birçok hizmetini e-devlet sistemi aracılığıyla vatandaşlara sunarak kurumlarda oluşan kuyrukları sonlandırıp, vatandaşların işlerini kolaylaştırdı. E-devlet, Bilgi Teknojileri ve İletişim kurumunun sunduğu hizmetler kapsamında birçok işlem ile ilgili vatandaşların olası zaman kayıplarını önlerken bu işlemlerden bir tanesi de IMEI kaydı.
E-devlet aracılığıyla gerçekleştirilen IMEI kaydı işlemleri, e-devlet sisteminin ilgili sayfası olan; https://www.turkiye.gov.tr/btk-imei-kaydet üzerinden gerçekleştiriliyor. Tek yapılması gereken bu ilgili sayfa üzerinden sisteme giriş yapmak ve ardından verilen yönergeleri izlemek. Sisteme giriş yapabilmek için öncelikle e-devlet şifresine sahip olmak gerekiyor. Günümüzde e-devlet kimlik doğrulama yöntemleri arasında en çok e-devlet şifresi tercih edilse de sisteme mobil imza, e-imza, internet bankacılığı, T.C. kimlik kartı gibi yöntemlerle de giriş yapmak mümkün.