YAZARLAR

22 Temmuz 2013, Pazartesi
Zam Geldikçe Motorlar Ufalıyor
KORAY KODAL Zam Geldikçe Motorlar Ufalıyor
Yazarın Tüm Yazıları
Otomobillerin yanındaki 1.4 lt, 1.3 lt, 1.0 lt hatta 0.9 lt'lik hacim bilgilerinin ne kadar çok arttığını fark edeceksiniz. Ama bu hacimlerin kompakt sınıf için bile yetersiz hissettirebileceği ön yargısı düşünüldüğünde orta sınıfta yaygınlaşan 1.6 lt'lik motor hacminin kabul edilmesinin tek sebebi, fiyat.
Fiyat listesini incelerken 1.6 lt'nin altındaki motor seçeneklerinin premium sınıfta da ne kadar çok arttığını göreceksiniz. Bu sayede, otomobillerin ÖTV'li fiyatları daha makul seviyelere inebiliyor.
Volvo S80'de 1.6 lt turbo dizel ve turbo benzinli seçenekler sunulmaya başladığında garipsemişken, artık diğerlerinde niye yok diye sormaya başladık. Geçtiğimiz hafta Mercedes-Benz'in 1.6 lt 156 HP'lik turbo benzinlisinin Türkiye'de satılmaya başlanmasının ardından BMW de yapacağını yaptı. 1.6 lt 170 HP'lik turbo benzinli seçeneğini fiyat listesine ekledi.
Hem yakıt, hem de otomobil vergilerinden şikayetçi olup da premium keyfinden vazgeçmek istemeyenler için 1.6 lt'lik motor seçenekleri çok talep görecektir.
Peki, bu motorların beş metre uzunluğa varan boyutlar ve bir buçuk tonu aşan ağırlıkla nasıl bir performans sağlayacağı sorusunun cevabı ne?
Henüz Mercedes-Benz E 180 ya da BMW 520i'yi test etmedik ama tüketicilerin performans ya da yakıt tüketiminden çok yeni bir giriş seviyesi yaratan fiyatlara odaklanacağını söyleyebiliriz. Bir de hızlanma performansı ve yakıt ekonomisiyle "makul" olabilirlerse bir insan başka ne ister! Mercedes-Benz ve BMW bu konularda ne kadar tatminkar olabileceğini tecrübelerimizden tahmin edebilsek de, kısa süre sonra yayınlayacağımız testlerimizde bu soruların cevaplarını bulacağız.
Hacmi küçült, küçült nereye kadar gidecek bu iş. Asıl çözümün alternatif enerji kaynaklarında olduğu açıkça ortada. Bu sistemler üzerine yatırım yapan markalar uzun vadede kazançlı çıkacak.
SON DAKİKA