kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Yavuz Semerci @ SABAH
 

Hükümet THY fırsatını kaçırıyor...

THY'nin hisselerinin bir kısmı halka arz edildiği zaman THY parlayacak, güçlenecek mi? Kimse kendisini kandırmasın. Bu halka arz THY'ye zerre kadar yaramıyor. Çünkü hisseler satılacak, halk THY'ye ortak olacak ama elde edilen 220-250 milyon dolar civarındaki kaynak Hazine'nin dipsiz kuyularına atılacak.
Halbuki halka arz ile elde edilecek para, THY'nin kasalarına (özsermaye olarak) konulabilmeli. THY'nin yüzde 98.2'si Özelleştirme İdaresi'nin elinde. İzlenecek yol da çok basit.
İdare, THY'nin ödenmiş sermayesini 175 trilyon liradan, 250 trilyona çıkarır. Ancak ortak olarak sermaye artışına katılmaz (rüçhan hakkını kullanmaz) ve bu hisseler primli şekilde (bin liralık nominal değerdeki hisse, örneğin 10 bin veya farklı bir fiyat ile ) halka arz edilir.
Bu sayede THY'nin kasasına 500 ile 600 trilyon lira arasında bir kaynak girer. (Bunun 50 trilyonu sermayeye eklenir, geri kalan miktar öz sermayeye, emisyon primi olarak konur.)
Özelleştirme İdaresi'nin elindeki THY payı da yüzde 68.9'a geriler.
Bu yöntem ile THY, uçak alımları için Hazine'ye yük olmayacak yeterli bir mali güce kavuşur. Şirketin piyasa değeri (şu anda 1.2 milyar dolar) 2 milyar dolarların çok üzerine çıkar. Özeleştirme İdaresi'nin elinde kalan hisselerin parasal değeri artar. Herşeyden evvel borsa güçlenir. Bu yöntemi ben uydurmadım. Özel sektör firmaları böyle halka açılıyor. Efes Londra'da hisselerini böyle sattı. Desa, İnfo, Burçelik, İndeks, Denizbank ve daha nice şirket halka böyle açıldı. Hükümet, "3 kuruş özelleştirme geliri elde edeceğim" diye, bu tarihi fırsatı kaçırmamalı. Basiretli bir tüccar gibi bölgesel bir dev olan milli havayolunu güçlendirmeli.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Fındık tüccarları neredesiniz?   / 13-10-2004
 Kolay çözümü kim bulmuş ki   / 10-10-2004
 Bıraksınlar AB'yi işlerini adam gibi yapsınlar!   / 08-10-2004
 Efes'in tadı   / 06-10-2004
 Rekabeti tetikleyen Avea oldu   / 03-10-2004
 270 dakika konuş 99 milyon lira öde   / 02-10-2004
 600 milyon lira zarar etmişim...   / 01-10-2004
 Hangi operatör daha ucuza konuşturuyor?   / 30-09-2004
 'Benim ineğim günde 37 kilo süt veriyor'   / 26-09-2004
 Denizbank nasıl büyüdü?   / 24-09-2004
İLKER SARIER
'Gazeteci' üzerine
Mehmet Barlas önceki gün,...
YAVUZ SEMERCİ
Hükümet THY fırsatını kaçırıyor...
THY'nin...
ABDURRAHMAN YILDIRIM
İhale, yeni dönemin ilk teyidi
Dün Hazine'nin yaptığı üç...
GÜNTAY ŞİMŞEK
Denizde can telaşı
Tren kazası epeyce gerilerde kaldı.
Kapıdaki ip, çelişkiler yumağının ilk parçası
Balkan kardeşler cinayet dosyasının çelişkilerle dolu olduğu ortaya...
Trilyonluk mirasta bitmeyen paylaşma
Yargıtay C Motelleri ile ilgili Yasef Öztürk'ün dört eşinin...
'Futbol çetesi'ne 7 yıl
'Futbol çetesi'ne 7 yıl
Manisa'da yeni bir hukuk skandalı... Top oynarken okulun camını...
Özkaya'dan hayati tehlike uyarısı
Özkaya'dan hayati tehlike uyarısı
Görevine dönen Yargıtay Başkanı Eraslan Özkaya, tartışmalara girmek...
IMKB
E: 22,551 D:% 0.97
DOLAR
S: 1,481,000 D:% -0.13
EURO
S: 1,851,000 D:% -0.11
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.