Kadınların erkekler kadar otomobilin camlarını açıp, yüksek sesle müzik dinlemeyi sevdiği ortaya çıktı. Avrupa'da kadın sürücüler genellikle cabrio modeli tercih ederken, Türkiye'de hatchback araçlar gözde
Şirketler son dönemde data bankası oluşturmak için özel anketler yapmaya başladı. Bunun son örneği de Temsa'da yaşanıyor. Şirket, Mitsubishi'nin son modeli Colt'u pazara sunmadan önce özel bir çalışma hazırladı. Lansman öncesinde Temsa'nın geliştirdiği ve uyguladığı "müşteri edinme kampanyası" yoğun ilgi gördü. Mitsubishi Colt için potansiyel müşteri veri tabanı oluşturmak, bu veri tabanı ile birebir iletişim kurarak, bilgi ve test sürüşlerinde öncelik tanımak amacı ile yapılan saha çalışmaları mayıs ayında başladı ve ağustosta sona erdi. Söz konusu kampanya için, özellikle Mitsubishi Colt'un hedef kitlesi olan bayanların sıkça gittikleri alışveriş merkezleri seçildi ve titiz bir çalışma gerçekleştirildi.
Fransızlar'ın farklı tercihi Rapordan, kadınların otomobil hayalini yüzde 29 oranında hatchback, yüzde 17 sedan otomobil, yüzde 26 oranında spor araç ve yüzde 7 oranında da stationwagonların süslediği ortaya çıkmış. Otomobil dergisi L'Autojournal'in yaptığı anket ise Fransız kadınlarının hayalinin daha farklı olduğunu gösteriyor. Her 100 kadından 44'ü cabrio otomobil tercih ederken, yüzde 21'i dört çekerlilere ilgi duyuyor. L'Autojournal'in yaptığı ankette çıkan bir başka ilginç nokta ise kadınların camları açıp, yüksek sesle müzik dinlemeye sevdiği ortaya çıkıyor. 100 kadından 50'si hava atmayı seviyor...
Türk kadınlar hatchback seviyor Gelelim Türkiye'deki ankete... Rapor, Mitsubishi Colt'un kırmızı koltuklarından yola çıkarak ortaya çıkarıldı. Katılımcılardan, kampanya formundaki soruları yanıtlamaları ve hayal edebilecekleri en yaratıcı alışveriş planlarını anlatmaları istendi. Kendilerine bu planlardan en yaratıcı olan 3 tanesinin Çarşı mağazalarında geçerli olmak üzere 5 milyar liralık alışveriş çeki ile ödüllendirileceği bilgisi verildi. Kampanyaya katılan yaratıcı alışveriş planları yaratıcı kurul tarafından değerlendirildi ve en yaratıcı 3 plan 15 Ağustos'ta açıklandı. Bu kampanya sayesinde 7 bin 474'ü kadın olmak üzere toplam 14 bin 930 kişiye ulaşıldı. İşte sizlere yapılan değerlendirmelerin sonuçları: Kampanyaya katılım sağlayan bayanların form analizlerine bakıldığında 3 bin 755 kişinin bekar, 3 bin 471 kişinin evli, 3 bin 672 kişinin çocuk sahibi, 4 bin 363 kişinin kendisine ait ev sahibi ve ailede 4 bin 43'nün kendisi haricinde otomobil sahibi olduğu belirlendi.