Mavi Jeans: Ciromuzu 5 yılda 300 milyon dolara çıkaracağız
Mavi Jeans CEO'su Ersin Akarlılar, Batı Avrupa ve Kuzey Amerika pazarlarını hedeflediklerini söyleyerek, "Ciroyu 5 yılda 300 milyon dolara çıkaracağız" dedi.
Mavi Jeans CEO'su Ersin Akarlılar, dünya denim ve spor giyim pazarında iki önemli bölgenin bulunduğunu ve bunların Batı Avrupa ile Kuzey Amerika olduğunu kaydetti. Mavi Jeans'in bu pazarlarda gelişmeyi kendine hedef seçtiğini ifade eden Akarlılar, "Biz Batı Avrupa ve Kuzey Amerika pazarında başarılı olmayı kendimize hedef seçtik. Bu pazarların içinde olmamız ve aynı ligde güreşmemiz gerekiyor. Yoksa uzun vadeli bir marka olamayız'' dedi. Berlin'deki Bread&Butter Fuarı'na katılan Akarlılar, Mavi Jeans'ın pazarının yüzde 60'ının Türkiye, geri kalanının
da Batı Avrupa ve Kuzey Amerika olduğunu dile getiren Akarlılar, Kuzey Amerika'da 60-200 dolarlık premium market grubunda satış gerçekleştirdiklerini belirtti. Ersin Akarlılar, "Ciromuzu 5 yıl içinde, 250-300 milyon dolara çıkarmayı hedefliyoruz'' dedi. Mavi Jeans Genel Müdürü Nurettin Kantarelli de, 1991 yılında 15 olan satış noktası sayısının 2005 sonunda 4 bin 600'e çıktığını söyledi. Kantarelli, 1994'de 1 milyon 695 bin olan yıllık satış adedinin 2005 yılı sonunda 7 milyon adede çıktığını dile getirdi. Kantarelli, Mavi Jeans'in 1997'de 200 bin adet olan ihracat adedinin 2005 yılı sonunda 3 milyona çıktığını belirtti. 1994 yılında 12 milyon dolar olan Mavi Jeans'in yıllık cirosunun 2005'te 138 milyon dolara yükseldiğini söyledi. Kantarelli, satışlarının yüzde 60'ını Türkiye'de, yüzde 37'sinin Kuzey Amerika ve Avrupa'da gerçekleştiğini söyledi.