DEAŞ'tan iki kanlı vahşet daha

DEAŞ’tan iki kanlı vahşet daha

İnfaz yöntemleriyle dünyayı şoke eden DEAŞ korkunç bir infaza daha imza attı.

Suriye'nin Deyrezzor kendinden derbecilikle suçladığı bir kişiyi önce telle boğdu daha sonra da silahla kafasından vurarak infaz etti.

DEAŞ yayınladığı ve Ürdünlü pilot Muath al-Kasaesbeh'in ait olduğu iddia edilen videoda, pilot bir kafesin içine kapatılarak militanlar tarafından canlı canlı yakılıyor.

Ürdün devlet televizyonu pilotun 1 ay öncesinde yani 3 Ocak'da öldürüldüğünü açıkladı.

Vahşette sınır tanımadığını her fırsatta sergileyen DEAŞ, Rakka yakınlarında bir köyde gerçekleştirdiği kan donduran bir infazın görüntülerini paylaştı.

Son olarak Ürdünlü pilot Muaz Safi El-Kesasibe'yi yakarak, eşcinsel olduğu iddiasıyla bir adamı da yedi katlı binadan atarak öldüren DEAŞ, bu kez 'büyü' yaptığını öne sürdüğü yaşlı bir adamın başını baltayla kesti.

Terör örgütünün yayınladığı fotoğraflarda, infazı televizyon izler gibi seyreden onlarca insan görülüyor.

60 yaşlarındaki adam, DEAŞ üyelerince infaz edileceği alana götürülüyor.

Dünya DEAŞ'in yakarak öldürdüğü Ürdün'lü pilotu konuşuyor. Bu korkunç katliam ile birlikte yakarak öldürmenin islam dinindeki yeri de tartışma konusu oldu. İslam hukuku araştırma uzmanı Dr. Abdurrahman Yazıcı'ya yakarak öldürme cezasını sorduk.

Barış durumunda ve kasten öldürmede ve belli bir yargılama sonunda yapılan kısasta ise çeşitli şartların oluşması söz konusudur. (Bakara, 2/178) Ebu Hanife'ye göre kısas sadece usulüne göre kılıç vb. aletle yerine getirilir (Fethü'l-Kadîr, X, s. 222) .#Sayfa#

KISASTA BİLE YAKARAK ÖLDÜRÜLMEZ

Kısasın yakma ile gerçekleştirilmesi söz konusu olmayıp Hanefi mezhebine göre kısasta öldürmeye aynı şekilde mukabelede bulunulmaz. Her durumda işkence etmeyle ilgili Peygamber (sav) şöyle buyurmuştur: "Dünyada insanlara işken¬ce edenlere Allah da âhirette ceza verir." (Müslim, Birr, 117-119)

DEAŞ’tan iki kanlı vahşet daha

SAVAŞTA YAKMAK YASAKLANMIŞTIR

İSLAM ESİRLERE KÖTÜ MUAMELEYİ YASAKLAR

Esirlerle ilgili hükümler de yine açık ve nettir. Esir bulundukları sürece nasıl davranılması gerektiği Peygamber (sav) tarafından şöyle ifade edilmiştir:"Onlara yediğinizden yedirin, giydiğinizden giydirin, güçleri yetmeyecek işler yüklemeyiniz, zor iş yüklediğinizde yardım ediniz" (Buhari, Itk, 15)

Kur'an-ı Kerim'de açık bir şekilde belirtilmiş buna göre savaş esirleri öldürülmez, karşılıklı veya karşılıksız serbest bırakılırlar (Muhammed 47/4)

Nitekim Peygamber (sav)'in Bedir'de esir alınan esirlerin Müslümanlara okuma yazma öğretme karşılığında, bir kısmını da karşılıksız olarak serbest bırakması bu durumu en iyi şekilde göstermektedir. Bir bütün olarak Peygamber (sav)'in hayatı incelendiğinde esirlere ilişkin bu muamelenin yapılmış olduğu görülür[1].

DEAŞ’tan iki kanlı vahşet daha

YAKARAK ÖLDÜRMENİN İSLAMDA YERİ YOKTUR