"İran'ın elinden bombayı aldık" demişti! İstihbarat raporları Trump'ı yalanladı: Nükleer program yok edilemedi
ABD Başkanı Donald Trump, İran'daki nükleer tesislere gerçekleştirilen operasyonun ardından Tahran yönetiminin nükleer programının yok edildiğini iddia etmişti. ABD ve İsrail istihbaratı tarafından yapılan değerlendirmeler, Trump'ın söz konusu iddiasını yalanlıyor. Buna göre; ABD’nin geçtiğimiz hafta İran’ın nükleer tesislerine gerçekleştirdiği saldırıların İran’ın nükleer programı için kilit önemde olan tesisleri imha etmediği tespit edildi.
ABD ve İsrail istihbaratı, ABD'nin geçtiğimiz hafta İran'ın nükleer tesislerine gerçekleştirdiği saldırıların İran'ın nükleer programı için kilit önemde olan tesisleri imha etmediğini öne sürdü.
NÜKLEER PROGRAMIN BİRKAÇ AY GERİLEMESİNE NEDEN OLDU
ABD istihbaratı tarafından gerçekleştirilen bir ön değerlendirme, ABD'nin geçtiğimiz hafta İran'daki üç nükleer tesise gerçekleştirdiği saldırıların, İran'ın nükleer programının temel unsurlarını imha etmediği ve muhtemelen programın sadece birkaç ay gerilemesine neden olduğunu belirtti.
ABD basınında yer alan haberlerde, ABD Başkanı Donald Trump'ın İran'ın nükleer tesislerinin tamamen imha edildiğine dair açıklamalarıyla ters düşen bu değerlendirme, Beyaz Saray Sözcüsü Karoline Leavitt tarafından reddedildi. Leavitt, "Bu sözde değerlendirme, tamamen yanlıştır" dedi.
İsrail istihbaratı tarafından paylaşılan bir değerlendirmede ise ABD saldırılarının İran'ın nükleer programını "birkaç yıl" gerilettiği fakat tamamıyla imha etmediği belirtildi. İsrailli üst düzey bir yetkili İsrail basınına yaptığı açıklamada, ABD'nin saldırılarının her şeye rağmen yararlı olduğu ve bu sayede müzakereler yoluyla elde edilemeyecek sonuçlar elde edildiğini söyledi.