Süveyş kanalı son durum - Süveyş kanalı açık mı, karaya oturan gemi kurtarıldı mı?
“The Ever Given” adlı dev konteyner gemisinin 24 Mart 2021 tarihinde meydana gelen kum fırtınası esnasında Avrupa ile Asya’yı bağlayan 24 metre derinlik ve 205 metre genişliğindeki Süveyş Kanalı’nda ön ve arka kısımlarının çapraz şekilde karaya oturmasıyla kanal, gemi seyirlerine kapanmıştı. 220 bin tonluk geminin kapattığı Süveyş Kanalı’na ilişkin son durum ve son dakika gelişmelerini öğrenmek isteyenler Süveyş kanalı açık mı, karaya oturan gemi kurtarıldı mı? sorularına cevap aramaya devam ediyor. Merak edilen Süveyş kanalı açık mı, karaya oturan gemi kurtarıldı mı? sorusu yanıtları ve tüm detaylar.
24 Mart 2021 tarihlerinde Süveyş Kanalı geçişi sırasında başlayan kum fırtınası sonrasında ön ve arka kısımlarından çapraz şekilde karaya oturan "The Ever Given" adlı 220 bin tonluk dev konteyner gemisi, kanaldaki gemi trafiğini durdurmuştu. Panama bandıralı gemiyi kurtarmak için iş makineleri ve römorkörler seferber edilirken "Süveyş kanalı son durum" ile ilgili son dakika gelişmelerini öğrenmek isteyenler Süveyş kanalı açık mı, karaya oturan gemi kurtarıldı mı? şeklindeki sorulara yanıt aramaya devam ediliyor.
SÜVEYŞ KANALI AÇIK MI, KARAYA OTURAN GEMİ KURTARILDI MI?
Süveyş Kanalı son dakika gelişmeleri ve tüm detaylar şöyle;
SÜVEY KANALI SON DAKİKA GELİŞMELERİ
Süveyş Kanalı'nda sıkışan gemi ile ilgili kritik açıklama: Geminin yükü dengesizce boşaltılırsa ikiye bölünebilir
Mısır'da Tayvan bandıralı bir yük gemisinin karaya oturması nedeniyle ulaşıma kapanan dünyanın en yoğun gemi ticaret yolu Süveyş Kanalı'nı açma çalışmaları hummalı bir şekilde sürerken, uzmanlar 'gemininin yükününü boşaltma' seçeneğinin, gemiyi ikiye bölebileceği uyarısında bulundu.
Mısır'da Tayvanlı Evergreen Marine şirketi tarafından işletilen 400 metre uzunluğundaki Ever Given yük gemisi, hafta içinde 200 metre genişliğindeki Süveyş Kanalı'nın güneyinde çapraz olarak karaya oturdu. Gemiyi kurtarıp deniz trafiğinin açılması için uzmanların önerdiği kurtarma senaryolarından geminin yükünü boşaltarak hafifletme seçeneğinin, tehlikeli olduğu ve gemiyi dengesiz hale getirip ikiye bölebileceği belirtildi.
ALTINDAKİ KUM VE ÇAMUR KAZILIYOR
Uzmanlar geminin kurtarılmasının haftalar süreceğine işaret ederken, hali hazırda 9 römorkor konuşlandırıldığını ve çalışmalara başlandığı ifade edildi. Kanal yetkilileri, römorkörlerle halat kullanarak geminin düzeltilmeye çalışıldığını ve diğer yandan karaya oturduğu yerdeki kumun ve çamurun kazıldığını belirtti. Kanalda sıkışan dev geminin, her iki ucundan da karaya oturduğu gerekçesiyle gemiyi römorkörlerle döndürerek kurtarmanın zor olduğu belirtildi. Uzmanlar gemiyi döndürme, altını kazma, çekme ve hafifletme işlemlerinin kombinasyonundan oluşan bir operasyon gerektiğini vurguladı.
DENGESİZCE YÜKÜ BOŞALTILIRSA GEMİ İKİYE BÖLÜNÜR
Bununla birlikte, geminin yükünü boşaltarak hafiflenmesini sağlamak gemide dengesizliğe neden olabileceği ve gemiyi ikiye bölebileceği belirtildi. Uzmanlar, bu işlemin için önce geminin dengesinin iyi hesaplanması gerektiği yönünde görüş bildirdi. Öte yandan, Mısır'da Tayvan bandıralı bir yük gemisinin karaya oturması nedeniyle ulaşıma kapanan Süveyş Kanalı'nı açma çalışmalarının çarşamba sabahından beri sonuç vermemesi dünya çapında nakliyeyi tehlikeye attı.
SÜVEYŞ KANALI'NDA SIKIŞAN GEMİ DÜNYA LOJİSTİK SEKTÖRÜNÜN GÜNDEMİNİ DEGİŞTİRDİ
Akdeniz'i Kızıldeniz'e bağlayan Süveyş Kanalı'nda karaya oturarak deniz trafiğinin durmasına neden olan "The Ever Given" isimli yük gemisi, yapay su geçidinin "gemilere yakıt tasarrufu sağladığı için" küresel ticarette ve petrol taşımacılığında önemini tekrar gündeme getirdi.
Her yıl yaklaşık 18 bin geminin geçtiği, Asya ve Avrupa arasında ticari gemilerin en önemli güzergahlarından Süveyş Kanalı, dünyanın en önemli su yollarından biri olarak gösteriliyor.
Tüm küresel ticaretin yaklaşık yüzde 12'si, Asya ve Avrupa arasında giden tankerlerin ve konteyner gemilerinin Afrika çevresinde uzun bir yolculuğa çıkmasını engelleyerek yakıt tasarrufu sağlayan 193 km uzunluğundaki kanaldan geçiyor.
Japon firma Shoe Kisen'in sahibi olduğu 400 metre uzunluğundaki (yaklaşık dört futbol sahası) 20 bin konteyner taşıma kapasiteli yük gemisi 24 Mart'ta kanal yolunda yakalandığı kum fırtınası sonrası rotadan çıkıp, kıyıya çarparak kanalda sıkışmıştı.




