Çocuk, sınıfın diğer üyeleri olan yaşıtı öğrenci arkadaşları ile sosyalleşiyor. Okul aynı zamanda yaşamdaki ilişkileri ve dengeleri öğrenme mekanı. Bir çocuk için tanımadığı çocuklarla ve tanımadığı öğretmeni ile bir araya gelmek ciddi kaygı sebebi oluşturabilir. Bilfen Kolejleri Rehberlik Bölümü çocukların okul başarıları için anne-babalar ile öğretmenlere şu önerilerde bulundular. Okula gitme konusunda ödün verilmemeli, mutlaka okula gitmesi sağlanmalı. Bu, çözümün yarısı. Çocuğa, okulun amacını açıklamak, okula gitmesi konusunda ailenin tüm fertlerinin kararlı ve tutarlı olması işe yarar. Okula gitmemesi halinde, yapılan çalışmalardan geri kalacağı ve bunun kendisi için bazı aksaklıklara yol açacağı anlatılmaya çalışılmalı. Çocuğun kendini terk edilmiş ve yalnız hissetmesine yol açacak davranışlardan kaçınılmalı. Okula gitmediğinden dolayı çocuğu suçlamamalı, korkusu ve gözyaşlarıyla alay edilmemeli. Vedalaşmaları çabuk ve kısa süreli tutarak, ayrılıkların doğal olduğu hissettirilebilir. Ona gününüzün nasıl geçeceğini anlatıp, onunla gününün nasıl geçtiği hakkında konuşmak, her ikinizi de rahatlatabilir. Çocuğun endişeleri, duyguları üzerinde konuşmak, hem sıkıntısını paylaşmasını, hem de anlaşıldığını hissedip rahatlamasını sağlar. Bu sıkıntılı durumun geçici olabileceği, kendisiyle aynı durumda olan başka çocukların da olduğu anlatılabilir. Boş zaman ve oyun becerileri kazandırarak anne babaya bağımlılık azaltılabilir. Arkadaş toplantıları düzenleyerek, sosyal beceriler kazanmasına fırsat tanınabilir. Anne babanın beklenti düzeyini gerçekçi kılıp çocuğa zaman tanıması, korkuyu yenmesini kolaylaştırabilir.
ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER
Çocuğun okulda kendini terk edilmiş ve yalnız hissetmesine yol açacak davranışlardan kaçınılmalıdır. Kaygısı anlayışla karşılanmalı, 'naz, numara yapıyorsun' gibi şeyler söylenmemelidir. Çünkü çocuk gerçekten kaygı duymaktadır. Okulda çocuğun ilgisini çekecek sınıf içi aktiviteler çoğaltılabilir. Çocuk sınıf içi çalışmalara katılmaya zorlanmaktan kaçınılmalı, başlangıçta kolaylıkla üstesinden gelebileceği görevleri alması için yüreklendirilmelidir. Çocuk okuldan uzak kalmamalıdır, sınıfa girmiyorsa bile, belli bir süre okul içinde Rehberlik Servisi'nde ikna edilerek sınıfa girmesi sağlanmalıdır.