Şampiyonluğun sırrı çok yönlü eğitimde
Türk eğitim tarihinde köklü bir yere sahip olan imam hatip okulları, son yıllarda elde ettikleri başarılarla Türkiye’de eğitimin yükselen yıldızı haline geldi. 2025 YKS’de, ilk 10’da 6, ilk 100’de 25, ilk 1000’de 63 derece elde eden Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencileri, başarının sırının, hem fen bilimlerinin hem de manevi ilimlerin aynı anda verilmesinde saklı olduğunu söyledi
Türk eğitim tarihinde köklü bir yere sahip olan imam hatip okulları, son yıllarda elde ettikleri başarılarla Türkiye'de eğitimin yükselen yıldızı haline geldi. Bir zamanlar katsayı engelleri, önyargılar ve haksız ithamlarla mücadele eden, bugün ise ilim ve bilimi bir arada sunarak, toplumun her kesimine hitap edebilen "selim insanlar" yetiştiriyor. Öğrenci sayısı 1 milyonu aşan İmam hatipler, sadece dini eğitim veren kurumlar olmanın ötesine geçerek, fen bilimlerinden sanata, teknolojiden kültüre kadar geniş bir yelpazede öğrencileri geleceğe hazırlıyor. İmam hatip okullarını, birden fazla çiçekten elde edilen çiçek balına benzeten Kartal İmam Hatip Lisesi Müdürü Doç. Dr. Özkan Öztürk, imam hatipleri ahlaki prosedürlerin de aktarıldığı bilgi transferi yapan duygu transferi yapan şahsiyet transferi yapan kültür transferi yapan okullar olarak nitelendirdi. Öztürk, "İmam hatipler bu ülkenin her yerine her alanına bilimden sanata kadar kültürden maarif davamıza kadar topluma ve cemiyete iyi insan yetiştiren okullardır" dedi. YKS 2025 Şampiyonu Kartal İmam Hatipli öğrenciler ise, SABAH'ın 'Neden İmam Hatip' sorusuna, "Hem akademik hem de şahsiyet eğitimi için İmam Hatip" yanıtını verdi.

5 BİNDEN FAZLA MEZUN VERDİ
İmam Hatiplerin Türkiye'deki en güzel örneklerinden biri olan İstanbul'daki Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi, 1985 yılındaki kuruluşundan bu yana 5 bin üzerinde mezun verdi. 1993 yılında ilk öğrencilerini mezun eden okul, farklı alanlarda Türkiye'ye hizmet veren birçok önemli isim yetiştirdi. Okul, 2025-YKS'de farklı alanlarda Türkiye derecesi yapan çok sayıda öğrenciyi bünyesinden çıkardı. Okul, ilk 10'da 6, ilk 100'de 25, ilk 1000'de 63 derece elde etti.
İmam hatip okullarının başarı hikayesini, Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdürü Doç. Dr. Özkan Öztürk ve YKS 2025'te ilk 10'a giren öğrencilerden Yusuf Arda Özkan, Muhammed Yasir Kılıç, Yasin Yazıcı ve Murat Çelik, SABAH'a imam hatip okullarını anlattı.
ENGELLER KALKTI POTANSİYEL ORTAYA ÇIKTI
Doç. Dr. Özkan Öztürk: "İmam hatip okulları, kuruluşundan bu yana inanan bireylerin manevi ve dini görevlerini yerine getirebilmeleri için pedagojik bir model olarak tasarlandı. Ancak bu okullar, tarih boyunca sadece yetiştirdikleri başarılı öğrencilerle değil, aynı zamanda toplumsal mağduriyetlerin sembolü olarak da anıldı. İmam hatipler, bir dönem 'mağdur, mazlum, hakkı yenen' çocuklar olarak görüldü. Katsayı gibi engellerle, bu okulların öğrencileri ötelenmeye çalışıldı. Son yıllarda ise bu engellerin kalkmasıyla, imam hatipler gerçek potansiyelini ortaya koydu. Milli Eğitim sistemi içinde imam hatip okullarının oranı yalnızca yüzde 13. Ancak bu okullar, başarı oranlarıyla diğer okulları geride bırakıyor. İmam hatiplerin başarısı, diğer okulların altında değil, aksine biraz üstünde." Buna rağmen, bazı çevreler tarafından "soruları çalma" ya da "kayırılma" gibi asılsız iddialarla karalanmaya çalışılıyor. Oysa bu okulların başarısı, disiplinli bir eğitim sistemi, fedakar öğretmenler ve öğrencilerin azminden kaynaklanıyor."
ÇİÇEK BALI GİBİYİZ
"İmam hatiplerin en büyük farkı, çiçek balı gibi olması ve çok yönlü bir eğitim modeli sunması. Çam balı değerlidir, ama çiçek balı birçok çiçekten üretilir, ekolojisi farklıdır. İmam hatipler de böyle. Fen liselerinin müfredatıyla aynı bilimsel eğitimi veriyor, ama ekstrası var: manevi değerler, kültürel aktarım ve kişisel gelişim." Bu okullar, fen bilimlerinin yanı sıra ahlaki değerleri, kültürel mirası ve dini eğitimi bir arada sunarak öğrencilerini bütünsel bir şekilde yetiştiriyor. Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi, bu modelin en güzel örneklerinden biri. Okul, sadece dini eğitimle sınırlı kalmıyor; bilim, sanat, spor ve teknoloji alanlarında da öğrencilerine geniş imkanlar sunuyor. "Burada hem meslek dersleri hem bilim eğitimi veriliyor. Aynı zamanda kişisel gelişim süreçleri takip ediliyor, ahlaki prosedürler aktarılıyor. İmam hatipler bir kültür ve duygu transferi merkezi. Bu yaklaşım, velilerin de imam hatipleri tercih etmesinde önemli bir etken. Çünkü bu okullar, çocuklarının hem bilimsel hem de manevi değerlerle donanmasını isteyen aileler için ideal bir ortam sunuyor."
EĞİTİM KALİTESİ ULUSLARARASI STANDARTTA
İmam hatiplerin akademik başarıları, son yıllarda göz kamaştırıyor. Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi, 1993'ten beri mezun verdiği öğrencileriyle Türkiye'nin en prestijli üniversitelerine yüzlerce öğrenci gönderiyor. Bu sene Allah'ın lütfuyla ilk yüzde 25 öğrencimiz var. Bu başarı, 5 yıllık bir serüvenin sonucu. Okul, sadece ulusal sınavlarda değil, uluslararası alanda da fark yaratıyor. Cambridge Üniversitesi lise diploma sertifikası ve International Baccalaureate (IB) programı gibi prestijli eğitim akreditasyonlarıyla öğrencilerini dünya çapında rekabet edebilecek düzeye getiriyor. TÜBİTAK bilim araştırma projeleri ve uluslararası bilim festivallerinde de imam hatiplerin başarısı dikkat çekiyor. Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi, 5 yıldır Amerika'daki ASEF yarışmasında Türkiye'yi temsil ederek dünya dördüncülüğü elde ediyor. Bu başarılar, okulların bilimsel altyapısının ne kadar güçlü olduğunu kanıtlıyor. Röportajda, "Bu başarılar şaibeli mi? Amerika'da düzenlenen bir yarışmada dünya dördüncüsü oluyoruz.
MOTTOMUZ SELİM İNSAN YETİŞTİRMEK
Mottomuz, "selim insan" yetiştirmek. Peki, selim insan nedir? "Aklı selim, ruhu selim, cismi selim, zevki selim; yani bütünsel esenliğe sahip, bu ülkenin heyecanını kalbinde taşıyan, yerli ve milli değerlerle donanmış bireyler. İmam hatipler, sadece akademik başarı değil, aynı zamanda topluma faydalı, ahlaklı ve erdemli bireyler yetiştirme hedefini taşıyor. Mezunların başarıları da bu hedefin gerçekleştiğini gösteriyor. Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi mezunlarının yarısı tıp fakültelerine, büyük bir kısmı ise mühendislik, hukuk ve uluslararası ilişkiler gibi alanlara yöneliyor. İmam hatipler, bir Selçuk Bayraktar gibi teknolojiye yön veren isimler ya da bir doktorun bulduğu ilaçla insanlığa hizmet eden bireyler yetiştiriyor. Bu başarılar, sadece imam hatiplilere değil, tüm ülkeye fayda sağlıyor.
BAŞARININ SIRRI İNANÇ VE FEDAKARLIK
İmam hatiplerin başarısının ardında fedakar öğretmenler, öğrenciler ve aileler yatıyor. Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi'nde uygulanan "Kartal Akademi" programı, öğrencilerin ufkunu açan 40'tan fazla atölye sunuyor. Seramikten robotike, kickbokstan felsefeye kadar geniş bir yelpazede dersler, öğrencilerin ilgi alanlarını keşfetmelerine olanak tanıyor. Ayrıca okul, bilim seyyahları gibi projelerle uluslararası alanda ses getiriyor. 12 ülkede bilim festivalleri düzenledik. Bu, gönüllülük esaslı bir başarı," ifadeleriyle bu kolektif enerji vurgulanıyor.
İMAM HATİP ORTAK DEĞERİMİZ
İmam hatiplere yönelik önyargıların ve kutuplaşmanın, toplumsal bütünlüğe zarar veriyor. Bu ülkenin değerleriyle barışık olanlar, burada yetişen her çiçeğe sevgiyle yaklaşmalı. İmam hatipler, birilerini düşmanlaştırmak için değil, topluma iyi insanlar kazandırmak için var." Okullar, öğrencilerin zihninde "kasabın kedisi, sokak kedisi" gibi ayrıştırıcı algılar oluşturulmasına karşı çıkıyor. Bunun yerine, tüm öğrencilerin ortak hedefler için bir araya geldiği bir eğitim ortamı sunuyor."

YKS ŞAMPİYONLARI NEDEN İMAM HATİP SORUSUNU YANITLADI
Yusuf Arda Özkan (YKS 2025 Türkiye Beşincisi): "Hayata Müslümanca bir gözle bakabilmek; şuurlu, idealist ve öncü bireyler olabilmek için İmam Hatip diyebilirim. Hem akademik hem de şahsiyet, karakter eğitimi için uygun bir yer olduğunu düşünüyorum."

Murat Çelik (YKS 2025 Türkiye Üçüncüsü): "İmam hatipli olmak, çift kanatlı olmaktır; biriyle dünyayı, diğeriyle ukbayı (ahiret) sarmaktır."

Muharrem Yüksel: "Bu hayatta yaşamanın en güzel rehberi olan Kuran-ı Kerim ve Hz. Peygamber Efendimizin sünnetiyle hemhal olmak, karakterinizin şekillendiği yıllarda en güzel yol göstericiyle hayatımı şekillendirmek için kaliteli bir imam hatip lisesini tercih ettim diyebilirim."
Muhammed Yasir Kılıç (YKS Türkiye Onuncusu): "İmam Hatip liselerinde hem Kur'an, siyer gibi İslam ilimleriyle dini bilgiler öğretiliyor hem de fen ve sosyal bilimler dersleriyle diğer alanlardan geri kalmadan eğitim alınıyor. Böylece öğrenciler hem manevi hem akademik olarak dengeli bir şekilde yetişebiliyor."

Yasin Yazıcı: İmam hatipli olmak, selîm olma çabasıdır; aklen, kalben, cismen.

Muharrem YükseL: Bu hayatta yaşamanın en güzel rehberi olan Kur'an-ı Kerim ve Hz.Peygamber efendimizin sünnetiyle hemhal olmak, karakterinizin şekillendiği yıllarda en güzel yol göstericiyle hayatımı şekillendirmek için kaliteli bir imam hatip lisesini tercih ettim diyebilirim.