Türkiye'nin kalkınma tarihinde yeni bir sayfa açıldı: Kanal İstanbul
Dev projelere bir yenisini eklemeye devam eden Türkiye, Kanal İstanbul'a kavuşmak için ilk adımı attı. Türkiye’yi dünyanın 10 büyük ekonomisi arasına sokacak olan asrın projesi Kanal İstanbul’da ilk temel Başkan Recep Tayyip Erdoğan'ın da katıldığı törenle atıldı. 84 milyonun göğsünü kabartan o tarihi anda konuşan Başkan Erdoğan: Bu projeyle Türkiye’nin kalkınma tarihinde yeni bir sayfa açıyoruz. Dünya çapında bir esere kavuşacağız
Başkan Recep Tayyip Erdoğan'ın, İBB başkanlığından bugüne "rüyam" dediği ve başbakan iken 27 Nisan 2011'de "çılgın proje" olarak kamuoyuna duyurduğu Kanal İstanbul'un inşası, üzerinden geçecek köprülerin ilki için yapılan temel atma töreniyle fiilen başladı. Başkan Erdoğan, Sazlıdere Köprüsü'nün temelinin atılacağı alanda vatandaşların büyük sevgi gösterileriyle karşılandı. Salona da alkış ve tezahüratlarla giren Erdoğan konuşmasında önemli mesajlar verdi:
Bugün Türkiye'nin kalkınma tarihinde yeni bir sayfa açıyoruz. Bugün ülkemizin gelişmesi, milletimizin güçlenmesi yolunda atılan adımlara bir yenisini daha ekliyoruz. Bugün rahmetli Menderes, rahmetli Özal, rahmetli Erbakan, Demirel gibi ülkemizin kalkınma mücadelesinin sembol isimlerinin ruhlarını bir kez daha şad ediyoruz. 'Bize sorulmadı' diyenlere sesleniyorum. 27 Nisan 2011 tarihinden itibaren proje en ince detayına kadar çalışıldı. Güzergâh, sondaj, ön proje, etüt proje, ÇED süreci yürütüldü. Birileri kendi yetki alanlarında olmayan hususlarla ilgili bize sorulmadı diye sızlanıyorsa projenin her aşaması, hukuka ve bilime göre yürütüldü, tamamlandı. Unutmayın, kime sorulması gerekiyorsa onlara sorulmuş ve yola böyle çıkılmıştır.
AMACIMIZ İSTANBUL BOĞAZI VE ÇEVRESİNİ KORUMAK
İstanbul Boğazı en kalabalık gemi trafiklerinden birine sahiptir. Boğaz'da hem kuzey, güney, doğu, batı istikametinde her sınıftan ve kapasiteden yoğun gemi trafiği yaşanıyor. Petrolden organik ürüne kadar çok farklı türden yük taşıyan gemilerin kaza yapmaları durumunda denizdeki doğal hayat da çok büyük tehlikeye giriyor. Karaya çarpmaları halinde kültürel miras zarar görüyor, yıkım ve yangınlarla karşılaşabiliyoruz. 1930'larda yılda ortalama 3 bin gemi geçiyordu. Günümüzde bu rakam 45 bine ulaştı. Sadece şehir içi yolculuklar için 54 iskelede 500 bin kişilik insan trafiği söz konusudur. Yapılan projeksiyonlar 2050 yılında Boğaz'dan geçecek gemi sayısının 78 bini bulabileceğini gösteriyor. İstanbul Boğazı'nın güvenli geçiş kapasitesi 25 bindir. Kanal İstanbul projesiyle amacımız her şeyden önce İstanbul Boğazı ve çevresindeki vatandaşların can ve mal güvenliğini sağlamaktır. Güvenlik altına almak için de bu projeye ihtiyaç vardır. Gemi trafiğinin hafifletilmesi, seyir zorluğundan kaynaklanan sıkıntıların ortadan kaldırılması da projenin amaçları arasında yer alıyor.


