Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Kemal Kılıçdaroğlu'nun iddialarını tek tek yalanladı
CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun dün partisinin grup toplantısında yap-işlet-devret modeli ile hayata geçirilen projelere yönelik iddiaları üzerine Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bir açıklama yaptı. Kılıçdaroğlu’nun "Osmangazi Köprüsü 1,2 milyar dolar, biz 15 milyar dolar veriyoruz" ifadesinin yalan olduğu kaydedilen açıklamada, "Osmangazi Köprüsü ve 384 kilometrelik İzmir-İstanbul Otoyolu için yapım, işletme, finansman, bakım-onarım ve yenileme maliyetleri işletme yılı sonu toplam 13,6 milyar dolardır." denildi. İşte detaylar...
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun dün grup toplantısında yap-işlet-devret modeli ile hayata geçirilen projelere yönelik iddiaları üzerine açıklama yaptı.
KILIÇDAROĞLU'NUN İDDİALARI TEK TEK YALANLANDI
CHP lideri Kılıçdaroğlu'nun "3 milyar dolara mal olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü için 9 milyar dolar veriyoruz" ifadesinin yalan olduğu belirtilen açıklamada, "26 Ağustos 2016 tarihinde milletimizin hizmetine sunulan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün Kuzey Marmara Otoyolu da dahil şekilde toplam yatırım ve işletme süresi 10 yıl 2 ay 20 gündür. YİD modeli ile hayata geçirilen İstanbul'un ve Marmara Bölgesi için oluşturulacak Marmara Otoyol Ringi'nin önemli parçalarından Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün inşaat maliyeti 818 milyon dolardır. Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve 138 kilometrelik Kuzey Marmara Otoyolu Odayeri-Paşaköy kesimi için yapım, işletme, finansman, bakım-onarım ve yenileme maliyetleri toplam 7,18 milyar dolardır. Bu maliyete karşılık verilen garanti ise işletme yılı sonunda toplam 6,9 milyar dolardır. Şimdiye dek köprü için toplam 3,3 milyar liralık ödeme yapılmıştır" ifadeleri kullanıldı.
OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ VE İZMİR-İSTANBUL OTOYOLU
Kılıçdaroğlu'nun "Osmangazi Köprüsü 1,2 milyar dolar, biz 15 milyar dolar veriyoruz" ifadesinin yalan olduğu kaydedilen açıklamada, "Osmangazi Köprüsü ve 384 kilometrelik İzmir-İstanbul Otoyolu için yapım, işletme, finansman, bakım-onarım ve yenileme maliyetleri işletme yılı sonu toplam 13,6 milyar dolardır." denildi. İşte detaylar...Kılıçdaroğlu'nun "Osmangazi Köprüsü 1,2 milyar dolar, biz 15 milyar dolar veriyoruz" ifadesinin yalan olduğu kaydedilen açıklamada, "1 Temmuz 2016 tarihinde açılan İstanbul-İzmir Otoyolu kapsamında yap- işlet-devret modeli ile inşa edilen Osmangazi Köprüsü'nün toplam inşaat ve işletme süresi 15 yıl 9 ay 24 gündür. Osmangazi Köprüsü'nün yapım maliyeti 1,48 milyar dolardır. Osmangazi Köprüsü ve 384 kilometrelik İzmir-İstanbul Otoyolu için yapım, işletme, finansman, bakım-onarım ve yenileme maliyetleri işletme yılı sonu toplam 13,6 milyar dolardır. Bu maliyete karşılık verilen garanti ise işletme yılı sonunda toplam 12,9 milyar dolardır" ifadeleri yer aldı.