İyi fikrin ülkesi yok
Küçük yeşil bir kurbağa... Pusuya yatmış avını bekliyor. Bir sinek geliyor ama beklenenin tersi, sinek kurbağayı yutuyor. Volkswagen Golf reklamı kısa, basit ve mesajı net. DDB Berlin'den, kendini tekrar eden reklamlara bu işin nasıl yapıldığını gösteren çarpıcı bir örnek. Reklamın orijinal sloganı "unusually poverfull." Amaca odaklı reklam, ilişkiler ağından cımbızla çekilip alınan ayrıntılar üzerine kuruluyor. Reklamı yapılan ürünü ek bir anlatıma yer bırakmadan, çok mesaja boğulmadan anlatıyor. Bir ürünü her şeyiyle anlatmak için uğraşmıyor. Kimsenin uzun uzun düşünecek zamanı yok. İzleyiciyi yakala, anlat, bırak. Bunları da en kısa saniyeler içinde yap. Kafa karıştırma. DDB Berlin'e bak ve unutma: İyi fikrin ülkesi yok.
|