Son dakika haberi: Kanal İstanbul'un ilk köprüsünün temelinin atılacağı noktada çalışmalar sürüyor. Arnavutköy Sazlıbosna Mahallesi ve Başakşehir Şamlar Mahallesi arasında kurulan şantiyede 26 Haziran'da Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın katılımıyla tören yapılması bekleniyor. Ulaşımda çığır açan; Marmaray, Avrasya Tüneli, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Osmangazi Köprüsü gibi büyük projelerin ardından yapılacak Kanal İstanbul Projesi, Boğaz trafiğini rahatlatarak uluslararası ulaşımın da aksamadan devam etmesini sağlayacak.
Dev projenin başladığı bölgede vatandaşların nabzını tutan SABAH, bölge halkının heyecanına ortak oldu.
SAZLIBOSNA MAHALLE MUHTARI OKTAY TEKE: Kanal İstanbul'un bize bir zararı yok. Burası Türkiye'nin en lüks yerlerinden biri olacak. Kanal İstanbul Türkiye'nin geleceğine katkı sağlayacak bir projedir. Yüzyıl sonrasına baktığımızda çok olumlu bir proje olduğunu görmek mümkün. Çocuklarımız, torunlarımız için heyecanlıyız, gururluyuz. Sadece Sazlıbosna'yı değil, Türkiye'yi ilgilendiren bir proje. Bu kanal, İstanbul'un kalbi olacak.
Başkan Recep Tayyip Erdoğan geçtiğimiz hafta yaptığı son dakika açıklamasında Kanal İstanbul'da ilk köprü temelinin bu ay yapılacağını açıklamış ve tarih 26 Haziran olarak belirlenmişti
SEMIH DEMİRBAY: Kanal İstanbul, mahallemiz açısından da Türkiye açısından da iyi bir proje. Bu sayede iyi bir geleceğimiz olur inşallah. Bu proje ile birlikte yeni bir yaşam bizi bekliyor. Ben Kanal İstanbul'un olmasını istiyorum.
KARAYOLLARI 1. BÖLGE MÜDÜRÜ TURGAY ÇOLAK: Kanal İstanbul çalışmaları kapsamında Başakşehir-Kayaşehir-Bahçeşehir yolu üzerindeki geçişi sağlayacak Sazlıdere köprüsünün şantiyesinde çalışmalarımız 29 Mayıs'ta başlamış olup hem batı hem doğu pilonunda hızlanarak artmaktadır. Şu anda şantiyemizde 165 personelimiz çalışmakta. Köprüyü, 2 yıl gibi kısa bir süre içerisinde tamamlayıp hizmete alacağız.
ÇEVRE DOSTU, MİMARLIK VE MÜHENDİSLİK HARİKASI
Edinilen son dakika bilgisine göre İstanbul'un Avrupa yakasında Karadeniz'den Marmara Denizi'ne uzanacak şekilde tasarlanan su yolu projesi Kanal İstanbul güzergahında yapılacak ilk köprüye ilişkin detaylar belli oldu. Haziran ayının son haftası temelinin atılması beklenen ilk köprü, "gergin eğik askılı" olarak Kuzey Marmara Otoyolu (3. Boğaz Köprüsü dahil) Projesi Başakşehir- Bahçeşehir-Nakkaş Kesimi (bağlantı yolları dahil) işi kapsamında, Sazlıdere geçişini sağlayacak şekilde inşa edilecek. Toplam uzunluğu bin 618 metre olacak köprü, trafiğe 2x4 şeritli olarak hizmet edecek. Platform genişliği 46 metre olacak köprünün "Diamond" geometrisi ile tasarlanan kuleleri, 196 metre yüksekliğe çıkacak.
SIRF MUHALİF OLMAK İÇİN YAPILAN ESERLERİ GÖRMÜYORLAR
YILMAZ BARLAS: Cumhurbaşkanımız her zaman Türkiye'nin güçlü bir devlet olmak için çağ atlayacağını, atılım yapacağını söylüyor. Bunun için bu projenin yapılması gerekiyorsa olacak. Bu projenin faydaları var. Bizler için, köyümüz, hükümetimiz ve devletimiz için iyi olacak. Sırf muhalif olmak için yapılan eserleri de görmüyorlar.
MAHİR ÇETİN: Mahalleli olarak Kanal İstanbul'un yapılmasını istiyoruz. Devlet büyüklerimiz uygun görmüşler biz de destekliyoruz. Bu projeye karşı olanlar her şeye karşı çıkıyor zaten.
Başkan Erdoğan'ın katılımı bekleniyor
26 Haziran'daki temel atma törenine Başkan Recep Tayyip Erdoğan'ın katılması bekleniyor
Diğer yandan Kanal İstanbul Projesinin ilk ayağı olan Sazlıdere Barajı Köprüsü için çalışmalar sürerken, Karayolları İstanbul Bölge Müdürü Turgay Çolak, projle ilgili açıklama yaptı. İBB'nin Kanal İstanbul çalışmalarının durduğu yönündeki iddialarını yalanlayan Çolak, "Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak bildiğiniz gibi ülkemizin hemen hemen her noktasında büyük projeler ile çalışmalarımıza devam etmekteyiz" dedi.
Açıklamalar şöyle devam etti:
"Bu projelerimizden yapım çalışmasını bitirdiklerimizi vatandaşımızın hizmetine açarken hemen hemen her gün bunlara yeni projeler eklenmektedir. Bugün de yine bakanlığımız tarafından yürütülen Başakşehir - Kayaşehir - Bahçeşehir yolu Kanal İstanbul Geçişi Sazlıdere Köprümüzün şantiyesindeyiz. Bu köprü de çalışmalarımız 29 Mayıs tarihinde başlamış olup hem batı hem doğu plonunda çalışmalarımız hızlanarak artmaktadır. Şuanda şantiyemizde iş kalemleri ve pandemi kurallarına uygun şartlarda 165 personelimiz çalışmaktadır.
Köprümüzün kısaca teknik bilgilerine değinecek olursak, köprümüz gergin eğik askı tipinde yapılacak bir köprü olup orta açıklığı 440 metre yan açıklığı ile beraber gergin eğik askılı köprümüzün açıklığı 860 metre yaklaşık viyadükleri ile beraber ise toplam açıklığımız bin 610 metreye ulaşmaktadır. Köprümüzün yapım süresi 3 yıl olarak düşünülmüşken yüklenicimiz ile yaptığımız revize iş programı ile bunu 2 yıla düşürdük.
Köprümüzün kule yüksekliği 196 metre olup 4 gidiş 4 geliş olarak tasarlanmış toplam platfrom genişliğimiz 46 metre olacak şekilde projelendirilmiştir. Görmüş olduğunuz gibi çalışmalarımız da tüm hızıyla 2 kule temelinde de devam etmektedir. Biz kendi çalışma alanımızda çalışmalarımızı sürdürdüğümüz için amacımız Bakanımız ve sayın Cumhurbaşkanımızın talimatları ile en kısa sürede çalışmalarımızı tamamlamaktır"