Geçici bellek çok zayıf!
Garanti Paramatik reklamını çok be- ğendim ya, bir iki gün göründü kayboldu. Hani Avrupa Yakası'ndan Cem olarak tanıdığımız Levent Üzümcü'nün oynadığı film. Adam yağmurlu havada önce cüzdanını çaldırır, sonra karısını arar. Gelip kendisini almasını ister. Oysa karısı şehir dışındadır. Ama çözümü bulur. Parayı SMS'le gönderir. Adam da karta gerek kalmadan Garanti'nin ATM'sinden parayı çeker. Fakat o kadar 'alıktır' ki, bu sefer de para rüzgardan elinden uçar gider. Müthiş bir öykü, olağanüstü yalın bir mesaj. Gelin görün ki, çok kısa sürdü. Şu sıra Algılama Yönetiminde 'tekrar' üzerine çalışıyorum... Geçici belleğimiz o kadar zayıfmış ki, yeterli tekrar olmazsa kavramı kalıcı belleğe atamıyor, ancak 7 kavramı tutabiliyor, gerisini siliyormuş... Günde de reklam bağlamında 5 bine yakın marka kavramı ile karşılaşıyormuşuz. Buyurun cenaze namazına!.. Yani yeterli tekrar olmadı mı, paralar boşa gitti demektir. Böyle başarılı bir film yakalamışken yazık değil mi?..
|