Müthiş reklam!
Cumartesi günü gazetelerde müthiş bir reklam gördüm. Neden mi müthiş? 1. Aynı reklamda iki ürünün birden tanıtımını, lansmanını, vaadini ve kilit mesajını vermek her babayiğidin harcı değildir. 2. Hem "Biz de varız!" deyip, hem de iletişimde en büyük tuzak olan ve 'me too' olarak adlandırılan, taklitçi stratejilerin içine düşmemek her iletişimcinin başaracağı iş değil. 3. İki hafta önce Ata Rakı'yı lanse eder etmez, onunla ilgili algıyı daha tam oluşturmadan hemencecik 'Burgaz Rakı'yı çıkarmak ve ortalıkta bir karmaşa yaratmamak büyük ustalık işi. 4. Ve nihayet, Türkiye'den bir türlü doğru dürüst marka çıkmazken, gazetelere verilen ilanlara koskocaman, "Bu votkayı bir dünya markası yapacağımıza söz veriyoruz!" diye üst düzeyde bir adanmışlık sergilemek, yaman bir iletişim maharetidir. İşte bu yüzden Burgaz Rakı ve Votka İstanblue reklamı müthiştir.
|