CHP'nin İstanbul’un Esenyurt ilçesindeki adayı Ahmet Özer'in sicili kabarık çıktı
CHP'nin İstanbul’un Esenyurt ilçesindeki adayı Prof. Dr. Ahmet Özer’in sicilinin kabarık olduğu ortaya çıktı. Özer’in HDP/DEM Parti çizgisinde makalelerinin ve açıklamalarının olduğu belirlendi.
CHP'nin Özer'den önce aday gösterdiği ve "Sağlık sıkıntıları nedeniyle çekildi" dediği Ali Gökmen'in sağlık gerekçesiyle değil, kendisiyle yapılan şartlı anlaşmadan dolayı Özer'in aday olabilmesi için çekildiği öğrenildi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı İstanbul Planlama Ajansı'na danışmanlık hizmeti veren Özer'in CHP'ye de "Kürt meselesi" raporları hazırladığı aktarıldı. Özer'in köşe yazısı ve makalelerinde terör örgütü PKK'ya hiç kusur bulmaması, yeniden açılım önermesi ve CHP'ye DEM Parti konusunda cesur olma çağrıları yapması da göze çarpıyor.
"KÜRTÇE RESMİ DİL OLMALI"
CHP'nin DEM Parti'yle uzlaşarak Esenyurt'ta aday gösterdiği Prof. Dr. Ahmet Özer, Kürtçenin eğitim dili olarak kabul edildiği, ideolojik olarak "tarafsız" vurgulardan oluşan, Kürt kimliğine de atıf yapılan çok kimlikli bir vatandaşlık tanımı içeren hukukî düzenlemeleri savunuyor. Bu talepler de Anayasa'nın ilk dört maddesinin değiştirilmesi anlamına geliyor. Özer, 12 Ocak 2023'te Rudaw TV'ye verdiği röportajında Kürtçe tartışmalarına "Bir toplumu ileriye götürmek istiyorsanız en önemlisi ona dilini öğretmelisiniz. Kendi anadili ile öğrenmeli, bilim yapmalı. Gelişmiş toplumlar çok dilli toplumlardır" sözleriyle dahil oluyor. Özer, Kürtçenin seçmeli dil olarak müfredatlarda yer almasını yetersiz buluyor. Pek çok yazı ve demecinde Türkçe ve Kürtçe iki dilli eğitimin "gerekliliğinin" altını çiziyor.
TÜRK KAVRAMI DAYATILIYOR
Ahmet Özer, ilk dört madde ile 66. maddeyi ilgilendiren anayasal taleplerini CHP'nin düşünsel merkezlerinden Sosyal Demokrasi Vakfı'nın (SODEV) Dergisinde 14 Ocak 2015'te şöyle tarif ediyor: "Kürt sorunu bağlamında en acil çözmemiz gereken başlık, vatandaşlık meselesidir. 1982 darbe anayasası, vatandaş olan herkesi 'Türk' diye niteliyor. 'Türk kelimesi aslında etnik değil, Kürdü de kapsayan bir üst kimliği ifade eder' iddiası ise hem temelsiz hem de inandırıcı değil. Çünkü söylemlere, uygulamalara, mevzuata ve mahkeme kararlarına baktığımızda Türk kavramının açıkça bir ırkı tarif ettiğini ve diğer etnik gruplara dayatıldığını görüyoruz. Burada gereken, Mustafa Kemal Atatük'ün 1921 Anayasası'nda kullandığı 'Türkiye halkı' veya 'Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığı'dır... Bütün bunlar ortada dururken bir kimliği diğerlerinin arasından çekip hepsine hakim kılmaya çalışmak, ulus devletin bütün farklılıkları teke indirgeme dönemine aittir ki; bu dönem de artık geride kalmıştır/kalmalıdır."
"ETNİK YAPILARIN MÜTABAKAT SENEDİ"
Özer, Anayasa ile ilgili fikirlerini SODEV Dergisinin 105/106 numaralı nüshasında "Yasalardaki ırkçı ve antidemokratik söylem, tanım ve belirlemelerin ayıklanması ve fiili uygulamaların buna uyması gerekir. Hiç kuşkusuz bütün değişikliklerin ilk adımı ve temeli anayasa değişikliğidir. Başta 66. madde -'Türkiye devletine vatandaşlık bağıyla bağlı herkes Türk'tür' ibaresi- olmak üzere diğer etnisiteleri dışlayan milliyetçi ve ırkçı maddeler değiştirilmelidir... İnsanın şerefi olan kimliğini reddetmeyen, çokluk içinde birlik bu sayede ve bu temelde sağlanabilir" cümleleriyle sürdürüyor. Toplum ve Hukuk Araştırmaları Vakfı (TOHAV) Dergisinin 17. sayısında bu anayasayı "Farklı etnik yapıların, mezheplerin milli mütâbakat senedi olan bir anayasa" diye tarif ediyor. 12 Şubat 2021'de Mersin Kent Haber Sitesinde "Yeni anayasanın felsefesi ne olmalı? Her şeyden önce ideolojik olarak tarafsız olmalı, etnik bakımdan kör olmalı, din ve inanç açısından tamamen tarafsız durmalıdır" tezini paylaşıyor.

