kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
'Az hamilelik' de olmaz, küçük büyük marka da...
Kısa...Kısa...Kısa...
Fantastik hizmetler
Promosyonun iki kenarı
Müşteri yönetimi dersi

Müşteri yönetimi dersi

Alışveriş merkezleri içinde YKM'nin benim için özel bir yeri vardır. Annemin benim elimden tutup götürdüğü kaç mağaza kaldı şunun şurasında... Bu yüzden de son günlerde yeniden kabuk değiştirmeye çalışan YKM bu furyada ne yapıyor diye merak ettim. En eski fakat en başarılı mağazaları Şişli'nin müdürü Cengiz Usuğ Bey'i aradım. Şişli mağazası müşterilerinin çoğu, bir kaç kuşaktır oradan alışveriş eden sadık müşterilermiş. Bu önemliydi. Çünkü tüketicileri (consumer) müşteri yapmak (costumer), onları da sadık ve sürekli müşteri yapmak (client), ya da benim deyişimle bunları evimize gelen misafir gibi görmek ve öyle davranmak, dünyanın en kı fakat en zor işidir.
Cengiz Bey'in verdiği bilgiye göre mağaza cirosunun %62'sini bu üçüncü tür müşteri ile yapıyorlarmış. Bir alışveriş merkezi için düşlenmeyecek bir rakam. Onları zaman zaman telefonla arayıp, kuaför, spor merkezi gibi yerlerde özel hizmet almalarını sağlıyorlarmış. Yine telefonla özel cilt bakım hizmetlerine davet ediyorlarmış. Bunlar sadece yaptıklarının bir kaçı. Bir de her gün bir Fiat Palio verdikleri kampanyada bu tür müşterilere iki katılım belgesi verselermiş, çok şık olurmuş.
YKM, indirimlerle nasıl müşteri çekilir 'refleksine' girmiş sektöre, promosyonla cevap vereceğine 'client management' (sadık müşteri yönetimi) dersi verse daha iyi olur.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 KOBİ mantığı ile ne köy olunur ne kasaba, ne de marka   / 19-12-2004
 Sevdiğimiz her şey marka değildir   / 12-12-2004
 Kristal Elma öldü. Yaşasın Effie!   / 05-12-2004
 Ey CEO'lar markalarıma sahip çıkın!   / 28-11-2004
 Salatalığı görünce tuzluğu alıp koşmamak zor iş!   / 21-11-2004
 Ellerinizden öperim   / 14-11-2004
 Bana kızın, ama dinleyin. İşinize yarar...   / 07-11-2004
 Kotler: "Sıradan reklamlara neden para harcanır ki!"   / 31-10-2004
 Rekabet artık artistik hareketlerde...   / 24-10-2004
 İndeksin yoksa sen de yoksun   / 17-10-2004
İLKER SARIER
Güzel ülkemizin siyasi etkinlikleri
Sosyal...
ALİ SAYDAM
'Az hamilelik' de olmaz, küçük büyük marka...
Hâlâ tazminat bekliyorlar
Pamukova'daki hızlı tren kazasında yaralananlar ve yakınlarını...
Ayazağa'da TIR katliamı: 3 Ölü
Kamyon ve TIR'lar İstanbul caddelerinde kıyıma devam ediyor.
'Irak'a iş ve aş getirdik bizi serbest bırakırlar'
'Irak'a iş ve aş getirdik bizi serbest bırakırlar'
Irak'ta, 9 gün önce kaçırılan armatör Kahraman Sadıkoğlu'nun...
Sen de bizi merak etme
Sen de bizi merak etme
Banttaki görüntüleri ilk kez atv'den öğrenen ünlü armatörün eşi...
IMKB
E: 24,430 D:% -0.08
DOLAR
S: 1,378,000 D:% -1.15
EURO
S: 1,855,000 D:% -0.48
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu