İsrail tarafından dün akşam saatlerinde Lübnan'daki Pager isimli çağrı cihazarına siber saldırı düzenlendi. Tüm cihazların aynı anda patlamasının akabinde yüzlerce kişinin yaralandığı kamuoyuna duyuruldu. Bu yaşanan olay neticesinde çağrı cihazları konusunda toplumda bir merak oluştu. Peki, çağrı cihazı nedir, nasıl çalışır, Pager ne işe, yarar ne için kullanılır?
Lübnan'da 9 kişinin hayatını kaybettiği ve onlarca kişinin yaralandığı siber saldırı sonrasında çağrı cihazları hakkındaki araştırmalar arama motorlarında sürat kazandı. Çağrı cihazlarının patlaması, bu cihazların uzaktan kontrol edilebilir olmasından kaynaklandığı öne sürüldü. Yazılım ve donanım açısından güvenliği zayıf çağrı cihazları uzaktan bu tarz siber saldırılara olanak sağlayabilir. Peki, pager ne işe yarar, güvenli mi, hangi amaçla kullanılır? İşte, çağrı cihazları ile ilgili tüm detaylar haberin devamında...
ÇAĞRI CİHAZI PAGER NEDİR?
Çağrı cihazı veya pager, alfanümerik veya sesli mesajları alan ve görüntüleyen kablosuz bir iletişim cihazıdır. İlk telefon çağrı sisteminin patenti 1949 yılında Alfred J. Gross tarafından alındı. Dünyada ilk çağrı cihazı Motorola tarafından 1956'da piyasaya sürüldü
PAGER NASIL ÇALIŞIR?
Mesajlar, çağrı ağı aracılığıyla kendisine gönderimi sağlanır. Çağrı cihazına posta göndermek için operatörün telefonunu çevirmek, abonenin numarasını veya adını vermek ve mesajı söyleyerek yazdırmak gerekir.
Çağrı cihazlarını üretimlerinden sonra ilk benimseyenler hastane personeli ve yöneticileri oldu. Sonra her zaman ulaşılabilir olmak isteyen kişiler çağrı cihazı almaya başladılar.
ÇAĞRI CİHAZININ KULLANILDIĞI ALANLAR
1. Sağlık Sektörü: Doktorlar ve hemşireler çağrı cihazlarını acil durumlarda hızlıca ulaşılabilmek için kullanır. Bu sayede hastanelerde acil müdahaleler yapılabilir.
2. Acil Servisler: Polis, itfaiye, acil yardım ekipleri gibi birimlerde çağrı cihazları, iletişimde hız ve güvenilirlik sağlamak amacıyla tercih edilmiştir.
3. İş Dünyası: Çağrı cihazları, iş insanlarının ya da yöneticilerin kısa ve önemli mesajları hızla almasını sağlayarak kritik iş süreçlerini desteklemiştir.
4. Kamu Güvenliği: Güvenlik güçleri ve hükümet yetkilileri, doğal afetler ve acil durumlarda hızlı iletişim kurabilmek için çağrı cihazlarını kullanmıştır.