23 Kasım'da Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla gerçekleştirilen 20 bin sözleşmeli öğretmen atama töreni sonrası gözler yeni atanan öğretmenlerin göreve başlama tarihine çevrildi. Sözleşmeli öğretmenlik tercih sonuçları açıklandı ve adaylar atama sonuçlarını e-Devlet ekranı üzerinden öğrendi. Şimdi ise ataması yapılan öğretmenler göreve başlayacakları günü sabırsızlıkla bekliyor. Peki, sözleşmeli öğretmenlik atama kararnamesi ne zaman yayınlanacak? Yeni atanan öğretmenler ne zaman göreve başlayacak? İşte detaylar...
23 Kasım'da tamamlanan 20 bin sözleşmeli öğretmen atamalarının ardından, yeni atanan öğretmenlerin göreve başlama tarihi için araştırmalar hız kazandı. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından yayımlanan kılavuz doğrultusunda atama süreci tamamlanırken, göreve başlayacağı günü sabırsızlıkla bekleyen öğretmenler sözleşmeli öğretmenlik atama kararnamesini bekliyor. Peki, sözleşmeli öğretmenlik atama kararnamesi ne zaman yayınlanacak? 20 bin sözleşmeli öğretmen göreve ne zaman başlayacak? İşte detaylar...
YENİ ATANAN ÖĞRETMENLER NE ZAMAN GÖREVE BAŞLAYACAK?
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından 23 Kasım'da gerçekleştirilen atamalar sonrası, yeni atanan öğretmenlerin göreve başlama süreci gündemde.
Atama kararnamelerinin illere gönderilmesi ve gerekli yasal işlemlerin tamamlanmasının ardından, öğretmenlerin göreve başlaması planlanıyor.
GÜVENLİK SORUŞTURMASI VE ARŞİV ARAŞTIRMASI SÜRECİ
7315 sayılı Kanun kapsamında, ataması yapılan öğretmenler için güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması işlemleri başlatılacak. Bu süreç, öğretmenlerin kamu görevine uygunluğunu değerlendirmek için zorunlu bir aşamadır.
TEBLİGAT SÜRECİ NASIL İŞLEYECEK?
Güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması tamamlanan adaylardan, göreve başlatılması uygun görülenlere 7201 sayılı Tebligat Kanunu çerçevesinde tebligat yapılacak. Tebligatın ardından öğretmenler, belirlenen tarihlerde göreve başlayabilecek.
SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMEN ATAMA KARARNAMESİ NE ZAMAN YAYINLANACAK?
Milli Eğitim Bakanlığı 2024 Yılı Sözleşmeli Öğretmenlik Tercih ve Atama Kılavuzu'na göre, atama kararnameleri il millî eğitim müdürlüklerine elektronik ortamda gönderilecek.
İl millî eğitim müdürlükleri illerine atanan öğretmenler için 7315 sayılı Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Kanunu, 3 Haziran 2022 tarihli ve 31855 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Yapılmasına Dair Yönetmelik hükümleri doğrultusunda güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması işlemlerini ivedilikle başlatacak.
Güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması tamamlanan adaylardan Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Yapılmasına Dair Yönetmelik hükümleri doğrultusunda valiliklerde oluşturulan Değerlendirme Komisyonunca göreve başlatılması uygun görülenlere 7201 sayılı Tebligat Kanununa göre tebligat yapılacak.
Tebligat adresi adayların tercih başvurusunda belirttikleri ve atama kararnamesinde yer alan adres olup adresin hatalı, eksik olması veya sonrasında değişmesi durumunda oluşacak hukuki sonuçlardan adaylar sorumlu olacak.
Değerlendirme Komisyonunca göreve başlatılması uygun görülmeyen adaylar hakkında alınan karar ile bu karara ilişkin nesnel ve gerekçeli değerlendirmeler Personel Genel Müdürlüğüne bildirilecek.
Güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması işlemlerinin her evresinde ilgili mevzuat hükümlerine göre gizliliğe uyulması gerekmektedir.
Atama kararnameleri kendilerine tebliğ edilenlerin göreve başlamak üzere 15 günlük yasal süresi tebliğ tarihinden itibaren başlayacak.
Şanlıurfa Viranşehir İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, 2024 yılı sözleşmeli öğretmen olarak görevlendirilenlerden göreve başlama esnasında istenecek belgeleri açıkladı. İşte istenen belgeler listesi;
1- Nüfus Cüzdanı aslı ve bir adet fotokopisi,
2- Aday tarafından başvuru esnasında sisteme girilen / beyan edilen atamaya esas olan;
a) Lisans diploması veya geçici mezuniyet belgesinin aslı ya da onaylı örneği, ayrıca e-devlet üzerinden alınan diploma belgesi.
b) Varsa pedagojik formasyon belgesi veya bu belgenin onaylı örneği ve bir adet fotokopisi,
c) Varsa denklik belgesi veya bu belgenin onaylı örneği ve bir adet fotokopisi,
d) Felsefe bölümü mezunlarından 16 kredi sosyoloji, 16 kredi psikoloji; Sosyoloji bölümü mezunlarından 8 kredi mantık, 16 kredi felsefe, 16 kredi psikoloji aldığına dair resmi belgenin (Transkript kabul edilmeyecektir.) aslı ya da onaylı örneği ve bir adet fotokopisi,
3- Askerlik Durum Belgesi, (E-devlet'ten alınan barkodlu ve / veya kare kodlu çıktı kabul edilmektedir.)
4- Güncel tarihli Adli Sicil Kaydını gösterir belge, (E-devlet'ten alınan barkodlu ve / veya karekodlu çıktı kabul edilmektedir.)
5- Son altı ay içinde çekilmiş vesikalık fotoğraf, (6 adet)
6- Elektronik Mülakat Başvuru Formu.
7- Başvuru esnasında Pedagojik Formasyon Belgesi yerine resmî yazı ibraz edenlerden Pedagojik Formasyon Belgesi veya onaylı örneği ve bir adet fotokopisi, (İlahiyat Fakültesi mezunları mezun oldukları fakültelerinden formasyon aldıklarına dair resmi yazı alacaklardır.)
8- Sağlık durumu yönünden öğretmenlik görevini yapmasına engel bir durumu olmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden alınacak Sağlık Kurulu Raporu,
9- İlçemize ataması yapılan ve halen askerde olan sözleşmeli öğretmenler, dilekçeleri ile birlikte muhtemel terhis tarihlerine ilişkin yazıyı atandıkları İlçe Millî Eğitim Müdürlüklerine göndereceklerdir. (viransehir63_insankaynaklari@meb.gov.tr)
10- Tercih sonuç çıktısı (E-Devletten alınacak )
NOT 1: Göreve başlama işlemleri güvenlik soruşturmasından sonra yapılacaktır. Güvenlik soruşturması sonuçlandığında ilgili kişi aranarak göreve başlama işlemleri için çağırılacaktır.
NOT 2: İlçemize atanan sözleşmeli öğretmenler, yukarıda istenen belgelerle birlikte atandıkları İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerine şahsen başvurarak göreve başlama talebinde bulunacaktır. İstenilen belgeleri tam olarak ibraz edenler, sözleşme yapılarak göreve başlatılacak, belgelerinde eksiklik görülenler ya da belgeleri eksik olanlar göreve başlatılmayacaktır.
(Vekâleten göreve başlamalar kabul edilmeyecektir.)
Mardin İl Milli Eğitim Müdürlüğü, 2024 yılı kasım ayı ilk atama kapsamında ile atanan sözleşmeli öğretmenlerin göreve başlama süreci ile ilgili duyuru yayımladı.
''Sayın Sözleşmeli Öğretmen Adayları,
Bakanlığımız tarafından yapılan değerlendirmeler sonucunda ilimize bağlı resmi eğitim kurumlarına sözleşmeli öğretmen olarak atandınız. Hayırlı olması dileğiyle görevinizde başarılar dileriz.
Güvenlik soruşturmanız bittikten sonra atandığınız kurumun bağlı bulunduğu İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından sözleşme imzalayarak göreve başlamak üzere davet edileceksiniz. Atandığınız kurumun bağlı bulunduğu İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından sözleşme imzalamaya davet edildiğinizde aşağıdaki belgeleri teslim etmeniz gerekecektir.
Güvenlik Soruşturması Süreci:
Güvenlik soruşturmanız Bakanlığımız tarafından başlatılmış olup, sonuçlandığında atandığınız İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından sizlere gerekli bilgilendirme yapılacak ve sözleşme imzalamaya davet edileceksiniz. (Güvenlik soruşturması tamamlanmadan evrak teslimi yapılmayacaktır.)
Güvenlik Soruşturması Tamamlandıktan Sonra İstenecek Evraklar:
1. Aday tarafından başvuru esnasında sisteme girilen/beyan edilen atamaya esas belgelerin aslı ve fotokopisi (mezuniyet belgesi veya diploma, varsa formasyon belgesi, varsa denklik belgesi, felsefe bölümü mezunlarından 16 kredi sosyoloji, 16 kredi psikoloji; sosyoloji bölümü mezunlarından 8 kredi mantık, 16 kredi felsefe, 16 kredi psikoloji aldığına dair belge vb.)
2. Elektronik Başvuru Formu,
3. Son altı ay içinde çekilmiş 6 adet vesikalık fotoğraf,
4. Nüfus cüzdanı/kimlik kartı fotokopisi,
5. Mal Bildirimi Formu, (İndirmek İçin Tıklayınız.)
6. Kamu Görevlileri Etik Sözleşmesi, (İndirmek İçin Tıklayınız)
7. Pedagojik Formasyon Belgesi, (Başvuru esnasında Pedagojik Formasyon Belgesi yerine resmî yazı ibraz edenlerden)
8. Güncel Tarihli Sağlık Kurulu Raporu, (Türkiye'nin her yerinde ve her iklim şartlarında öğretmenlik yapmasında herhangi bir engeli olmadığına dair ibarenin bulunduğu tam teşekküllü bir hastaneden alınan rapor)
9. Erkek Adaylar İçin Askerlik Durum Belgesi, (e-devlet üzerinden alınacak barkodlu belge)
10. Adli Sicil Kayıt Belgesi, (e-devlet üzerinden alınacak barkodlu belge)