kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    20. YILA ÖZEL
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Doğu Karadeniz yayla evleri
50 milyon turist 50 milyar dolar gelir

Son 20 yılda bir başarı öyküsüne imza attık. Turizm büyümesinde dünyayı geride bıraktık. Artık turizmimizi çeşitlendirerek, ülkemizi yaylalarıyla, dağlarıyla, mağaralarıyla tanıtacağız.

Türk turizm sektörü son 20 yılda dünya çapında bir başarı öyküsü olmuştur. 10 sene önce turizm gelirlerinde dünyada 22. sırada yer alan ülkemiz bugün ilk 10 arasındadır. Dünyada turizm yılda ortalama yüzde 3 büyürken Türkiye'de yüzde 10 büyümektedir. Bugüne kadar turizm sektörüne yapılan sabit sermaye yatırımı toplamı 35 milyar doları bulmuştur. Bu yatırımların yıllık döviz getirisi 18 milyar dolara ulaşmıştır. Şimdi kısa vadede hedefimiz 2010 yılında 50 milyon turist ve 50 milyar dolar turizm geliridir. Bu ülke ekonomisi için çok büyük bir anlam taşımaktadır. Zira, turizm sektörünün hızlı gelişmesi, ekonomideki iki önemli sorunumuza da çare olacaktır. Bunlardan birincisi bu yıl sonunda 40 milyar doları aşması beklenen dış ticaret açığının yarıya yakınının kapatılması, ikincisi de istihdamdır.

ALTYAPI PROBLEMLERİMİZ VAR
Turizm sektörü halen doğrudan ve dolaylı olarak 2.7 milyon kişiyi istihdam etmektedir. 2010 yılındaki 50 milyon turist hedefine ulaşmamız halinde 3 milyon kişiye daha yeni iş imkanı sağlanması mümkün olacaktır. Bu potansiyeli doğru değerlendirmek için stratejik planların bu günden yapılması büyük önem taşımaktadır. Çünkü turizmde sorun yaşanması demek 40 ayrı sektörde 3 milyona yakın vatandaşın da sorun yaşaması demektir. Turizm sektöründe yaşanan en önemli sorunların başında altyapı yetersizlikleri gelmektedir. Turizm destinasyonlarının atık su, çevre düzenleme, ulaşım, enerji gibi altyapı problemlerini süratle çözmemiz gerekiyor. Aksi taktirde ne kadar mükemmel tesislerimiz olursa olsun bunları dünya standartlarında fiyatlarla pazarlamamız mümkün olmayacaktır. Avrupa'da, Amerika'da, bizim turistik tesislerimizden çok daha yetersiz tesisler çok daha pahalıya müşteri çekmeye devam edecektir. Turizm sektörünün gelişmesiyle ilgili, üç hususun altını özellikle çizmek istiyorum: İlk olarak turizm, yurt sathında daha yaygın hale getirilmelidir. Bu çerçevede, Doğu ve Güneydoğu Anadolu'da, turizmi geliştirecek tedbirler almalıyız. Bunun yanında Karadeniz bölgesinde, özellikle yayla turizmi imkanlarını değerlendirmeliyiz. İkinci olarak, turizmin mutlaka çeşitlendirilmesi gereklidir. Kıyı turizmi yanında, kongre, doğa, alışveriş, kış, sağlık ve kaplıca turizmi ile, kültür ve inanç turizmi mutlaka geliştirilmelidir. Üçüncü olarak, büyük yatırımlar yaptığımız turizm sektöründen gereken verimi almamız için sektör temsilcilerinin de katılımıyla milli bir politika benimsenmelidir. Bu sayede ülkemizin sadece yılın belli dönemlerinde değil yılın tamamına yayılan bir şekilde turizme odaklanması sağlanmalıdır. Böyle bir coğrafyada bu derece dinamik müteşebbislerle 2010 yılında 50 milyar dolarlık turizm gelirine ulaşmamız hayal değildir. Bunu gerçekleştirecek imkanımız da, potansiyelimiz de mevcuttur. Bunları bir araya getiren doğru stratejilerin uygulanması ile hep birlikte bu hedefe ulaşacağımıza inanıyorum.

EN İYİ TANITIM FUARLA OLUR
Ekonomik ve sosyal kalkınmamızda son derece önemli bir diğer sektör de fuarcılıktır. Eski çağlardan beri düzenlenmekte olan ve modern zamanlarda önemi daha da artmış bulunan fuarlar en yaygın tanıtım ve pazarlama araçlarından birisidir. Uluslararası ticaretin geliştirilmesinde, sürekli ve düzenli iş ilişkilerinin kurulmasında, ticari promosyonun yanı sıra ülke tanıtımının yapılmasında ticaret fuarları tartışmasız bir öneme sahiptir. Türkiye'de kamu ve meslek kuruluşları, özel firmalar, vakıflar ve dernekler fuar organizasyonu konusunda etkili çalışmalar yapmaktadırlar. Son yıllarda her türlü çağdaş teknoloji ve altyapı kullanılarak oluşturulan fuar alanları ve buralarda büyük bir başarıyla düzenlenen ihtisas fuarları, ticaretimizin gelişmesinde dolayısıyla ekonomik ve sosyal kalkınmamızda önemli bir rol oynamaktadır.

TOBB BAŞKANI RİFAT HİSARCIKLIOĞLU SABAH İÇİN YAZD


1 2 3 4 5
 
DİĞER HABERLERİ
 Türk turizmi
 Çadırdan başlayan yolculuk
 Fıkra dönemi kapandı
 Her şey dahil sorgulanıyor
 Turist, cazip ülke arıyor
 Hedef dünyada öne çıkmak
 Eğitimli ellerle Avrupa'yı yakaladık
 Türkiye Akdeniz çanağının en önemlisi
 İstanbul'un dönüm noktası
 Türkiye uluslararası organizasyonlara hazır
 Editörden...
 Mağara cennetiyiz
 Kış durgunluğuna kongre turizmi
 Türk havacılığında patlama yaşanıyor
 "Geçen 20 yıl ülkemizi keşfetme yılları oldu"
 Deniz ve güneşi pazarlar hale geldik
 Türkiye'nin konaklama tesislerine rakamsal bakış
 Başarılarla yetinmeyip büyük düşünmeliyiz
 "Geçen 20 yılda ülkemizi keşfettik "
 Tatil mi? Seyahat mi?
 Artık kitlesel Turizm başladı
 "Aslında turizmi havacılık geliştirdi"
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu