"Geçen 20 yılda ülkemizi keşfettik "
Sanayicisinden, turizmcisine, memurundan işçisine kadar hepimizi ekonomik inişler ve çıkışlardan etkiledi. Herşeye rağmen Türkiye, bir turizm ülkesi olma yolunda ilerliyor.
Otelcilikte 2006 yılıyla birlikte 40'ncı yılımıza adım atıyoruz. 2006 yılına girdiğimizde ilk otelimiz Hotel Dedeman Ankara'nın kuruluşunun üzerinden 40 yıl geçmiş olacak. Bugün çok farklı bir noktadayız. Dedeman Hotels & Resorts International faaliyette olan 15 oteli ve çok sayıda tamamlanmak üzere olan projesi ile tamamı Türk sermayeli en yaygın otel zinciri olduk.
TURİZM ÜLKESİ TÜRKİYE 1980'lerin ikinci yarısından itibaren "bacasız sanayi" olan turizmin öneminin keşfi ve devletin bu alanda yatırım yapmak isteyen girişimcileri teşvik etmesi hem ülke tanıtımına hem de ekonomik gelişmeye büyük katkı sağladı. 20 yıl önce ülkemizde yatak kapasitesi Rodos'un yatak kapasitesine eşit iken bu teşvikler sayesinde yatak sayısı yükseldi. Türkiye'de yaşanan siyasi, ekonomik gelişmeler sayesinde Türkiye, turizm ülkesi olma yolunda adım atıyor. Sanayicisinden, turizmcisine, memurundan işçisine kadar hayatımızı etkileyecek ekonomik inişler ve çıkışlardan geçtik. Ancak ekonomimizi daha istikrarlı bir düzeye çekmeyi başardık. Genel istikrar ve olumlu sosyo-ekonomik gelişmeler pek çok alana yansıdı. Türk otelciliği için çok önemli bir mihenk taşı da son 20 yılda turizm ve otelcilik eğitiminin gelişmesi oldu. Meslek liselerinden başlayarak, üniversite düzeyinde turizm ve otelcilik eğitimi almış gençlerin sayısının artması ve bu eğitimin güncel ve dünya standartlarında veriliyor olması yatırımcılar için son derece umut verici oldu. Türkiye'de turizmin gelişimine bakacak olursak ülkeye giren turist sayısı bakımından yıllar içinde önemli gelişme gösterildi. 1985 yılında sadece 2.6 milyon olan turist sayısı, 1995'de 7.7 milyona ulaşırtı, 2005 sonu itibariyle 21 milyonu geçmesi planlanıyor. 2025 yılı için bu sayının 50 milyon olmaması için hiçbir neden yok.
ŞEHİR OTELCİLİĞİ GELİŞİYOR Dünyada yaşanan otelcilik trendlerine uygun olarak Türkiye de değişen müşteri beklentilerine göre hareket etmeye başladı. Türkiye'de şehir otelciliği gelişiyor. Kültür turları, tarih turları, doğa turizmi neredeyse bir sektör olma noktasına yaklaşmaya başladı. Doğru planlama, teşvik ve yatırımlarla Türkiye,turizm potansiyelini gerçekleştirecektir. Dünyada turizmin itici gücü olan yeni trendleri hepimiz izliyoruz. Kültür, termal, trekking, spa, doğa ve dağ turizmi gibi yeni kavramlar gelişiyor. Turist artık bilgi birikimini geliştirerek faklı tecrübeler yaşayarak, ülkesine dönmek istiyor.
Murat Dedeman
|