kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    20. YILA ÖZEL
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
"Aslında turizmi havacılık geliştirdi"

Üç tarafı denizlerle çevrili bir ülkede turizm yapabilmenin tek yolu hava ulaştırmasından geçiyor. Hava ulaştırması gelişmemişse turizmde gelişemiyor.

1985 yılından sonra turizme yapılan yatırımlarla beraber, turizmin bir ayağı olan havacılıkta da gelişmeler oldu. Aynı dönemde özel havayolları ilk defa Türkiye'de uçuş hayatına başladı. Gelişen ekonomi her nekadar birçok havacılık şirketinin kurulmasına ve kapanmasına yol açsa da, Türk özel havayolları şimdi daha rekabetçi ve uluslararası standartlarda hizmet veriyor. Onur Air Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Şahabettin Bollukçu, "Rekabet sayesinde eskiden lüks olarak görülen uçak yolculuğu fikri tarihe karıştı" diyor.

TATİLİ YOLDA GEÇMEZ
Bollukçu, havacılığın turizmin gelişmesinde büyük rolü olduğundan bahsederken, Türkiye'nin coğrafi konumunun hava ulaşımını daha önemli kıldığını kaydediyor. Havacılığın turizmdeki en büyük etkisi ise tatil amacıyla Türkiye'ye gelen turistlerin tatil sürelerinin kısa olmasından kaynaklanıyor. Şahabettin Bollukçu, hava ulaşımının turizm açısından önemini şöyle kaydediyor: "Avrupa ülkelerinden ülkemize gelen turist sayısı 15 milyonun üzerinde. Avrupalı turistin en büyük özelliği ise tatil sürelerinin kısıtlı olması. Bir hafta tatili olan turist otobüsle taşınmaz. Tatilinin iki gününü yollarda geçirmeyi kimse istemiyor".

KRİZDE KÜÇÜLMEDİK
1999 yılındaki deprem ve ABD'deki ikiz kuleler saldırılarından sonra dünya sivil havacılığı kriz dönemi yaşadı. O kriz döneminde hem üretici firmalar üretimi kıstı hem de havayolu şirketleri küçüldü. Fakat, Türkiye gelişmesini hızla sürdürdü. 1999 yılında özel sektörün elinde 69 uçak vardı bugün ise 119 uçağa yükseldi. Bu anlamda Türkiye'de havacılık turizmin vazgeçilmezi haline geliyor. Türkiye'nin 2010 yılından 20 milyon turist beklentisi var. Bu kadar sayıda turisti ülkemize getirmenin yolu da havacılktan geçiyor. Şu anki uçak kapasitemizin 2025 yılında en az iki katına çıkacağını tahmin ediyorum. Turizm gelecekte yeni pazarlara açılacak. Bu pazarlar arasında yer alan Hindistan ve Çin'den gelecek turistler daha çok kültür turizmi için gelecek. Havayolu şirketleri olarak biz de daha uzun mesafe uçabilecek uçaklar alma yoluna gideceğiz.

1 2 3 4 5
 
DİĞER HABERLERİ
 Türk turizmi
 Çadırdan başlayan yolculuk
 Fıkra dönemi kapandı
 Her şey dahil sorgulanıyor
 Turist, cazip ülke arıyor
 Hedef dünyada öne çıkmak
 50 milyon turist 50 milyar dolar gelir
 Eğitimli ellerle Avrupa'yı yakaladık
 Türkiye Akdeniz çanağının en önemlisi
 İstanbul'un dönüm noktası
 Türkiye uluslararası organizasyonlara hazır
 Editörden...
 Mağara cennetiyiz
 Kış durgunluğuna kongre turizmi
 Türk havacılığında patlama yaşanıyor
 "Geçen 20 yıl ülkemizi keşfetme yılları oldu"
 Deniz ve güneşi pazarlar hale geldik
 Türkiye'nin konaklama tesislerine rakamsal bakış
 Başarılarla yetinmeyip büyük düşünmeliyiz
 "Geçen 20 yılda ülkemizi keşfettik "
 Tatil mi? Seyahat mi?
 Artık kitlesel Turizm başladı
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu