1. Facebook, 4 Şubat 2004 yılında Mark Zuckerberg'in henüz üniversite öğrencisiyken eğlenmek için açtığı bir siteden doğdu. Sadece bir yıl içinde 1 milyon kullanıcıya ulaştı.
2. Son yayımlanan istatistiklere göre Facebook'un dünya çapında 1.23 milyar aktif kullanıcısı, 757 milyon günlük tıklanma ve 6 milyar günlük beğeni sayısı, 7.8 trilyon mesaj gönderimi, 77.3 milyar etiket yapılan paylaşımı ve 400 milyarı aşkın paylaşılmış fotoğraf var. Her sene değer kazanan site geçen sene tam 1.5 milyar dolar kâr yaptı. Sitenin değeri 135 milyar dolar olarak açıklandı.
3. Facebook'un ilk tasarımıyla şimdiki tasarımı birbirinden çok farklı. İlk açıldığında adı The Facebook'tu sonra 'The' gitti Facebook'u kaldı. İlk zamanlar site kullanıcılarına arkadaş ekleme, mesaj atma, kişisel bilgileri paylaşma ve fotoğraf yükleme imkanını sağlıyordu. İşin içine akıllı teknoloji girince Zuckenberg hızlı davrandı ve telefonlara da Facebook'u yükletti. İşler hızla gelişti ve siteye oyunlar, gruplar, videolar, yer bildirimi, etkinlik davetleri gibi eklentiler geldi.
4. Gençlerin en sevmediği davranış, kullanıcının kendi paylaştığı gönderiyi beğenmesi. Bunu söylemek istemezdik ama gençler ailelerinin "Tontişim", "Annene selam" gibi yorumlarından da nefret ediyor.
5. Türkiye, Avrupa'da 30 milyarı aşkın kullanıcısıyla Facebook'u en çok kullanan ülke. TechCrunch'a göre metropollerde yaşayanların yüzde 85'inin bir Facebook hesabı bulunmakta ve bunların yüzde 60'ı her gün siteye bağlanıyor.
6. Facebook'un logo ve temasının mavi ve beyaz renk olmasının bir sebebi var! İletişim bilimlerine göre mavi iletişimin ve konuşmanın rengiyken, beyaz güven ve paylaşımın rengi. Mark Zuckenberg tasarım ve marka ilişkisinin farkında olduğundan renklere dokunmamakta kararlı.
7. Facebook'un yaş ortalaması ilk zamanlar 17-26 yaş iken 2014 yılında sosyal paylaşım ağı kavramını ortaya çıkaran sitenin yaş ortalaması 5-60 yaş arasını buldu. Özellikle gençlerin vakit geçirme alanı, orta yaşlılar tarafından ele geçirilmiş durumda.
8. Facebook ile hayatımıza giren 'beğen butonu', bir değerlendirme olarak algılanıyor. Geçen sene eklenen duygu bildirimiyle de artık arkadaşlarınız üzgün mü, mutlu mu, aşık mı ya da sarhoş mu öğrenebiliyorsunuz.
9. Sosyal medya devi Facebook doğum günü şerefine, Paper adını verdiği eklentiyle herkese kendi haberini yayımlayabileceği bir alan vereceğini açıkladı. Sosyal medya kavramının öncüsü Facebook medya anlayışını anındalığıyla tamamen değiştirdi. Sadece medya mı? Tabii ki hayır! Reklam, seyahat, alışveriş, iş, aşk...
10. Facebook şu an çok popüler ama gelecekte böyle olacağı düşünülmüyor. En son teknolojiye, en önce entegre olan ve kendini sürekli geliştiren site Facebook. Site hayatımıza ilkleri soktu ve 'paylaşım' alışkanlıklarımızı değiştirdi. Ama efsane site Facebook'un doğum gününde en çok konuşulan konu, kısa bir süre sonra artık hayatımızdan çıkacağı oldu. Durumu Facebook'un kurucusu Mark Zuckenberg'in kararları belirleyecek!