X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Bu kez de altyapının deplasesini unuttular
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Bu kez de altyapının deplasesini unuttular

  • Giriş Tarihi: 12.12.2014
Bu kez de altyapının deplasesini unuttular
Bu kez de altyapının deplasesini unuttular

İzmir Büyükşehir Belediyesi, metro ve Yeni Fuar Alanı projelerindeki unutkanlıklarına bir yenisini ekledi. Tramvay projesi ihale edilirken, hattın geçeceği güzergahların altyapı deplaselerinin ihale dosyasına konulmadığı ortaya çıktı

Metronun ÜçyolÜçkuyular hattını yangın algılama ve söndürme sistemi olmadığı halde kullanıma açan, Gaziemir'deki Yeni Fuar Alanı inşaatı'nda yüksek gerilim hatlarının taşınması işini atlayan İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin, bu kez de Üçkuyular ile Karşıyaka'da yapılması öngörülen 2 ayrı tramvay hattının ihale dosyasına altyapı deplaselerini koymayı unuttu. İzmir Büyükşehir Belediyesi, şubat ayında, metro sistemini tamamlayıcı nitelikte inşa edilecek 12.6 kilometre uzunluğunda 19 duraklı Konak Tramvayı ile 9.7 kilometre uzunluğundaki 15 duraklı Karşıyaka tramvay hattının yapımı ile bu iki hatta çalışacak toplam 38 araç ve yedek parçalarının temini için ihale gerçekleştirmişti. Ancak tramvay yapım ihalesine ilişkin komisyon kararının firmalara tebliğ edilmesinin ardından, Comsa Sau & Pojazdy Sznynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna konsorsiyumu tarafından son gün yapılan itiraz ile ihale KİK'e taşınmıştı. İspanya- Polonya ortak konsorsiyumu tarafından yapılan bu itirazın KİK tarafından reddedilmesinin ardından ihale prosedürü tamamlanarak birinci avantajlı firma sözleşmeye davet edildi; yasal süre içinde imzalar atıldı ve temmuz ayı başında Gülermak Ağır San. İnş. ve Taah. A.Ş'ye yer teslimi yapıldı. Fakat geçen sürede, ne Üçkuyular- Halkapınar ne de Karşıyaka Tramvayı'nın yapımı için bir kazma vurulabildi.

SONRA HATIRLADILAR

Egeli Sabah'ın yaptığı araştırma, yaşanan gecikmenin altında yatan skandalı ortaya çıkardı, İzmir Büyükşehir Belediyesi, her iki tramvay hattını da ihale ederken ihale dosyasına hattın geçeceği güzergahlardaki altyapı deplaselerini koymayı unuttu. Durum böyle olunca ihale öncesi yapılması gereken iş ihale sonrasına kaldı. TEDAŞ, TELEKOM ve İZSU gibi yatırımcı kuruluşların yanı sıra yer altındaki fiber optik kablolar aracılığı ile internet servis sağlayıcısı firmalara yazı gönderen Büyükşehir Belediyesi, tramvay hattının geçeceği güzergahla kesişen altyapı yatırımları olup olmadığını sordu. Ardından da tramvay hattı ile kesişen altyapı yatırımlarının deplaseleri için firmalardan maliyet çıkarmalarını istendi. Durum böyle olunca yer teslimi yapılmasına rağmen bir türlü hattın inşaatına başlanamadı. Deplaseler nedeniyle çıkacak ek maliyetin nasıl karşılanacağı ise merak konusu oldu. İzmir Büyükşehir Belediyesi ya deplase işleri için yeni ihaleye çıkacak ya da deplase maliyetlerini keşif artışı yaparak projeye dahil edecek. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin daha proje başlamadan keşif artışına gitmesi ise ileride öngörülmeyen bir imalatla karşılaşılması durumunda sıkıntıya neden olabilecek. Büyükşehir Belediyesi yüzde 20'lik keşif artışını doldurması halinde metronun Üçyol-Üçkuyular hattında olduğu gibi bu proje içinde ikinci kez Bakanlar Kurulu'nun kapısını çalmak zorunda kalabilecek. Tüm bu süreçler diğer bir çok projede olduğu gibi tramvay projesinin de öngörülen sürede bitirilememesine neden olabilecek.

HANGİ GÜZERGAHI İZLEYECEK
Fahrettin Altay Meydanı'ndaki pazaryeri yanından başlayacak Konak Tramvayı hattının, pik saatlerde 3'er dakika, diğer zaman dilimi içinde ise 4-5 dakika aralıklarla çalışması planlanıyor. Vergi Dairesi'nin bulunduğu Şehit Binbaşı Ali Resmi Tufan Caddesi'ni takiben sahile çıkacak hat, Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nın konutların bulunduğu taraftan ve yola hiçbir müdahale olmadan, 3 gidiş ve 3 geliş olan karayolu trafiğine paralel ilerleyecek. Konak'ta İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin ve Konak Pier'in önündeki yaya köprüsünün altından geçerek Gazi Bulvarı'na kadar yolun kenarından ilerleyecek tramvay hattı, Şehit Fethi Bey Caddesi'ne girecek ve buradan itibaren güzergahı karayolu trafiğiyle ortak kullanacak. Cumhuriyet Meydanı'nı takip eden hat, Şehit Nevres Bulvarı ve oradan Şair Eşref Bulvarı'na ilerleyecek. Tramvay hattı burada gidiş ve geliş olmak üzere ikiye ayrılacak. Vahap Özaltay Meydanı'na kadar bu şekilde devam edecek olan hat, Alsancak Garı yakınında tekrar birleşecek. Gar'ı takiben Şehitler Caddesi'ne ilerleyen tramvay hattı, İzmir Metrosu'nun Halkapınar Depo Alanı'nda son bulacak.

KARŞIYAKA TRAMVAYI
Alaybey-Karşıyaka-Mavişehir arasındaki 9.7 kilometrelik güzergah üzerinde 15 durak ve 17 araçlı olarak planlanan tramvay hattı ise gidişgeliş şeklinde çift hat olarak çalışacak. Karşıyaka tramvayı, Alaybey'den başlayıp sahil tarafından Bostanlı İskelesi'ne, oradan da İsmail Sivri Sokak, Şehit Cengiz Topel Caddesi, Selçuk Yaşar Sokak ve Cahar Dudayev Bulvarı'nı takip ederek İZBAN Çiğli Depo tesisleri yanında Mavişehir Banliyö İstasyonu'na gelecek. Proje kapsamında Karşıyaka iskelesi ile çarşıyı birbirine bağlayacak bir üst veya alt geçit planlanıyor. Tramvay hattı, İZBAN, vapur ve otobüslere aktarma sağlayacak.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.